שיתוף
תגובות
חדשות » משטרת ישראל: כל הכבישים נפתחו לתנועה
"טאקטיקה של הפחדה"
"בחרנו בטאקטיקה של הפחדה, רצינו למנוע כאוס בכבישים, והשגנו את זה", אמר בכיר במשטרה על אותן אזהרות אתמול, שלפיהן בין היתר "גוש דן יעמוד מלכת".
| צילום: שמוליק וינרייך p360

אלפי שוטרים ואנשי ארגוני ההצלה נפרסו ברחובות בני ברק, ומאות מחסומים הוצבו במטרה לווסת את כמות הקהל בהלוויה ולמנוע דוחק וצפיפות. במקביל התקינו המארגנים והעירייה מסכים ורמקולים כדי לאפשר גם למי שנמצאים באזורים המרוחקים יותר ממוקד האירוע להרגיש שותפים ולמנוע מהם את הצורך לנסות להתקרב למקום. 1,700 אוטובוסים הביאו אלפים לטרמינל בכביש 4, ומשם הם צעדו ברגל לכיוון בית הקברות בבני ברק.

הלווייתו של מרן שר התורה רבינו הגדול רבי חיים קניבסקי זצוק"ל בבני ברק הסתיימה ומאות אלפי המשתתפים, קרוב למיליון נפש, החלו להתפזר, ובמשטרה פתחו לתנועה את כל הצירים באזור גוש דן.

"קצין בכיר במשטרת התנועה אמר: מדובר בלוויה ענקית בתא שטח קטן, בצירים המרכזיים ביותר במדינה. היה חשש גדול מאירוע רב-נפגעים, שאותו לא ניתן לנהל במצב של כאוס בכבישים, וזו הייתה אחת הסיבות לאותן אזהרות. גם השעה שנבחרה להלוויה, שעת צהריים, נועדה כדי למנוע כאוס ולשמור על חיי אדם. "בשעת חשיכה זה היה מסובך בהרבה".

במשך שעות ארוכות כבישים רבים באזור בני ברק היו סגורים לתנועת כלי רכב, בהם כביש 4 – ממחלף גנות למחלף מורשה, בשני הכיוונים וכביש 471 – ממחלף שעריה לכיוון מערב.

סנ"צ ראש מדור תעבורה במשטרה, גיא לוי, הדגיש כי "מי שהחליט שלא לצאת היום מהבית – שלא ייצא מהבית גם עכשיו", זאת למרות שמאות אלפי המשתתפים בהלוויה החלו להתפזר. "התנועה שתצא מאזור בני ברק עם סיום הלוויה תהיה ערה מאוד – גם של אוטובוסים", אמר סנ"צ לוי.

לדבריו יש להתרחק מהאזור גם בזמן פתיחת ציר התנועה, זאת מכיוון שאז מספר רב של כלי רכב פרטיים שנכנסו לבני ברק במהלך יום שישי ושבת – ייצאו מהעיר.

"רצינו למנוע כאוס בכבישים, והשגנו את זה", אמר אחר הצהריים (ראשון) בכיר במשטרה על אותן אזהרות אתמול, שלפיהן בין היתר "גוש דן יעמוד מלכת". במשטרה בחרו בטקטיקה של הפחדה כדי להשיג את מה שהשיגו בסופו של דבר.

הרכבות לירושלים תוגברו

רכבת ישראל נערכה מבעוד מועד להחזרת המשתתפים בהלווייה לביתם והודיעה שתגברה את מערך הרכבות. החל מהשעה 15:00 ועד לשעות הלילה היא תעבוד בשיטת "מלא וסע" ברכבות שייצאו לכיוון תחנת ירושלים-יצחק נבון מהתחנות בני ברק, פ"ת- קריית אריה ות"א סבידור מרכז.

נפגעים

צוותים רפואיים טיפלו ב-87 בני אדם שנפגעו, כולם באורח קל. 15 מהם ובכללם שלושה שוטרים סבלו משברים והתעלפויות ופונו לבתי החולים מעייני הישועה בעיר, בילינסון בפתח תקווה, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. בין הנפגעים שוטר ששבר את רגלו, שוטר שהתעלף, וילד בן שמונה שנפל מגדר בגובה של מטר.

הצוותים הרפואיים במרפאת החירום שהפעילה כללית בשיתוף עם איחוד הצלה, ברחוב גרוסברד שעל ציר ההלוויה בין ביתו של מרן זצוק״ל לבית העלמין, טיפלו ב-17 מקרי פציעה בדרגות שונות, בהם מספר פציעות שנגרמו כתוצאה מחבלות עקב טיפוס על גדרות וכן מעידות בשטח.

שני פצועים פונו בניידת נט"ן לבתי חולים ושניים נוספים פונו על ידי אמבולנס של מד"א. במרפאה טופלו גם מספר שוטרים שהתעלפו בעקבות הדוחק העצום. בית המרקחת היה פתוח בזמן מסע ההלוויה וסיפק תרופות דחופות למי שנזקקו לכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים