שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אחרי שיחה עם נתניהו: בן גביר דחה את העליה להר הבית
השר בן גביר אמר אמש שיעלה השבוע להר אך לאחר שיחה עם ראש הממשלה, הודיע שיעלה "בשבועות הקרובים" | בשיחה הוא אמר כי "אסור להתקפל בפני חמאס"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לעלות להר הבית. בסיום השיחה החליט בן גביר שלא לעלות להר השבוע למרות שבשיחה עם  נתניהו הוא אמר "אסור להתקפל בפני חמאס" והודיע שהוא מתכוון לעלות להר "בשבועות הקרובים".

מוקדם יותר היום, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי כוונת בן גביר לעלות להר היא "התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם, לדעת לפיד "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית. ביבי מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו "אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים". עוד אמר לפיד "מערכת הביטחון חושבת שזה מסוכן. לא במקרה שרים נמנעים מלעלות להר הבית הרבה שנים. חברי כנסת עולים, אבל שרים לא. בטח לא השר שמופקד על המשטרה". 

עוד מבחזית החדשות

לפיד הוסיף "זה ייראה לעולם כהפרת הסטטוס קוו, זה סיכון מיותר. כל אנשי המקצוע יגידו אותו דבר, לא כולם יכולים להתראיין, אבל אני אומר לפי דברים שנחשפתי אליהם". "יש ממשלה נבחרת, היא אחראית לדבר הזה".

חה"כ אלקין אמר בנאום שנשא בהצעת אי האמון בממשלה "איכשהו נעלם עניין "השבוע" מההודעה של בן גביר. הודעה אחת עם איומי חמאס שהכניסה את נתניהו לבהלה שהתקשר לבן גביר בבהלה וזה נעלם. נבהלתם. בטלפון אחד עניין הר הבית נעלם. זה ימין על מלא? ככה זה יימשך? זה מה שהבטחתם? הציבור רואה, אם על בן גביר, הקשוח, תקוות הימין, מספיקה הודעת איום אחת של החמאס בשביל שהוא יתקפל מדגל שהוא הרים במערכת הבחירות, זה ימין על מלא? זה קיפול על מלא".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית כי "לפיד, לצערי, בחר בחודשים האחרונים לנתק כל קשר למציאות. הוא משקר, מדיח, מסכסך ומהלך אימים על החברה הישראלית. אמרתי שיש לנו אתגר להוכיח למי שלא הצביע לנו שאנחנו עובדים גם בשבילם. להפוך את ישראל למקום שהרבה יותר טוב לחיות בו". ביחס לעליית בן גביר להר הבית אמר סמוטריץ' כי "עלייה להר הבית היא חלק מהסטטוס קוו. כל הניסיונות להלך אימים מופרכים לחלוטין וצריך להדוף אותם בכל הכוח".

עוד מבחזית החדשות

גם אחמד טיבי התייחס לכוונתו של בן גביר לעלות להר הבית ואמר "לגבי ההצהרות של השר המחבל, שהוא רוצה להגיע ולפרוץ למסגד אל אקצא. מבחינתנו מי שאחראי להידרדרות בשטח הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא יעלה על הדעת, אין מצב שבן גביר נכנס לאל אקצא בלי אור ירוק מנתניהו. האחריות עליו ועל הקהילה הבינלאומית לדעת שהוא נושא באחריות להידרדרות המצב אם הפרובוקציות האלה יחלו וימשיכו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בישיבת המחנה הממלכתי כי "אתמול נכנסו שרים למשרדי הממשלה, כבר אפשר לשמוע לאן הרוח נושבת". לדבריו, "הקיצוני הראשי בממשלה חושב להדליק את השיח על הר הבית. קיצוני אחר רוצה בביטול חוק התנתקות. משרד האוצר, במקום להתמודד עם יוקר המחייה ולפעול להורדת מחירי החשמל, כולם עוסקים במס על כלים חד פעמיים, תוך פגיעה בהגנת הסביבה. במשרד התחבורה מתעסקים בשלטי הפרסום, וראש הממשלה לא מזמן את היועמ"שית לישיבה הראשונה, ומסמן את המטרה האמיתית לשלוחיו, ובראשם שר המשפטים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים