שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אחרי קרוב לשנתיים: ישיבה ראשונה של ועדת האתיקה
ועדת האתיקה רשאית להטיל סנקציות על ח"כים בשל התנהגות בלתי הולמת | בפתח הישיבה אמר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "מאחל לכם שתצליחו להשיב לכנסת את ימי הזוהר שלה"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עם יו"ר ועדת האתיקה ח"כ ינון אזולאי | צילום: דוברות הכנסת

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה פתח אמש את ישיבתה הראשונה של ועדת האתיקה בלשכתו. הוועדה התכנסה לראשונה לאחר קרוב לשנתיים שבהן לא הייתה ועדת אתיקה בכנסת עקב מחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה.

בפתח הישיבה אמר אוחנה: "אני פותח את הישיבה הראשונה של ועדת האתיקה, לא כדי לדון במקרים ותלונות, את זה אתם תעשו בפורום הוועדה כמובן, אלא כדי לברך אתכם, את מנהלת הוועדה והצוות המקצועי. אני מאחל שתצליחו לעמוד במשימה החשובה, להשיב הכנסת לימי הזוהר שלה. אני לא רואה בכם ועדת צנזורה, זה ממש לא העניין, העניין הוא חיזוק הכבוד של בית המחוקקים. אני מודה לכם שהסכמתם ליטול על עצמכם את התפקיד החשוב ורואה בכם דמויות שמסוגלות ויכולות להוביל את המשימה הזו ומאחל לכם מכל לבי הצלחה רבה".

עוד מבחזית החדשות

בשבוע שעבר הודיע אוחנה על הקמת הוועדה. יו"ר הוועדה הוא חה"כ ינון אזולאי מש"ס. חברים נוספים בוועדה הם חה"כ עמית הלוי מהליכוד, חה"כ פנינה תמנו-שטה מהמחנה הממלכתי וחה"כ רון כץ מיש עתיד. הכנסת הקודמת פעלה כאמור ללא ועדת אתיקה במשך כשנה וחצי עקב מחלוקת בין הקואליציה והאופוזיציה על הייצוג בוועדות הכנסת.

ועדת האתיקה עוסקת בשיפוט ודיון בקובלנות אתיות על חברי הכנסת ורשאית להטיל סנקציות על ח"כים בשל התבטאויות או התנהגות בלתי הולמת. הוועדה גם מאשרת את נסיעות של חברי הכנסת לחו"ל במימון גורמים חיצוניים שאינם הכנסת. הוועדה מכהנת מאז הכנסת העשירית, ומתמנה על ידי יושב ראש הבית. בוועדה חברים שני חברי כנסת מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים