שיתוף
תגובות
חדשות » אחרי מבצע "בית וגן": אבו מאזן בהפגנת כוח בג'נין
תיעוד
העיתון הסעודי "אילף" דיווח כי אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון לחזור ולהשליט סדר במחנה הפליטים בג'נין | במקביל הג'יהאד מפרסם תיעוד של הפעלת מטען נגד דחפור
חמושי פת"ח בתהלוכה בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

העיתון הסעודי "אילף" דיווח היום (שבת) מפי גורם פלסטיני בכיר, כי בעקבות המבצע הצבאי בג'נין והתגברות הביקורת נגד הנהגת הרשות הפלשתינית, יצאו לרחובות בליל שבת עשרות חמושים של תנועת פת"ח, בכמה ערים פלשתיניות וערכו תהלוכות במטרה להפגין כוח מול חמאס. החמושים, מלווים בעשרות מתומכיהם, ערכו צעדות צבאיות שנועדו להעביר מסר – לא נאפשר לבצע הפיכה נגד הרשות הפלשתינית.

תהלוכת פת"ח בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

איש פת"ח וראש המודיעין הכללי לשעבר ברשות הפלשתינית, תוופיק טיראווי, שלהב את אנשי גדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של פת"ח, תוך שהוא קורא להם לפעול ולהשתמש בנשק. "הגנו על העם הפלשתיני ותנועת פת"ח, בניה וראשיה, בכל הערים. הגנו על מנגנוני הביטחון והמולדת שלכם, אל תפחדו מאיש. הגנו ברובים שלכם על עמכם מהמתנחלים שמנסים לפגוע באדמתנו וכפרינו", אמר טיראווי.

עוד מבחזית החדשות

בגדודי חללי אלאקסא של פת"ח הודיעו על "העלאת כוננות בשורות הלוחמים" כחלק "ממצב של מלחמה פתוחה".

מפגני הכוח באים על רקע הביקורת ההולכת וגדלה נגד בכירי פת"ח והרשות הפלשתינית אחרי הפעולה הישראלית בג'נין, בטענה שהנהגת הרשות "הפקירה את עמה ולא פעלה להגן עליו עם פלישת הצבא הישראלי". התסיסה באה לידי ביטוי גם בגירוש סגנו של אבו מאזן, מחמוד אל-עאלול, מההלוויה ההמונית בג'נין. בנוסף, צעירים פלשתינים הפגינו מול בניין המוקטעה בעיר תוך האשמת מנגנוני הביטחון הפלשתיניים ואבו מאזן בבגידה.

בניסיון להחזיר את כבודם האבוד אחרי גירוש אנשי הארגון מההלוויות, ביקרו היום בכירי פת"ח, רווחי פתוח ומחמוד אלעאלול, סגנו של אבו מאזן בתנועת פת"ח, במחנה הפליטים ג'נין, שם זכו לקבלת פנים חמה מאנשי המחנה ומחברי "גדוד ג'נין". בעיקר כדי להעביר מסר לחמאס שפת"ח אהודה על הציבור ושלא ניתן בקלות לרמוס את כבודה.

עוד מבחזית החדשות

מקורות פלשתינים אומרים כי הביקורת כלפי צמרת הרשות לצד התגברות חמאס בגדה, והמצוקה שבה שרויה ההנהגה ברמאללה, גורמים לאי נוחות בקרב אבו מאזן ואנשיו.

בנוסף, קיים גם לחץ מגורמי שטח בתנועת פת"ח להפעיל את "הוועדות העממיות" של התנועה במחוזות השונים ביו"ש, ולהפגין נוכחות ואקטיביות. בעוד שההצדקה הרשמית לקריאות אלה נומקה בצורך להגן על העם הפלשתיני בשל "התוקפנות הישראלית", הרי שבפועל, הדרישה לחזק את פעילות השטח של פת"ח באה במסגרת התחרות מול חמאס וכחלק מהרצון למנוע שחיקה נוספת במעמד התנועה.

בתוך כך, גדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי פרסם תיעוד ממבצע "בית וגן", שמציג לכאורה הפעלת מטען חבלה לעבר דחפור צה"לי, לטענתם.

הדחפור הצה"לי שלכאורה נפגע עלי ידי הג'יהאד האיסלמי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים