שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » אחרי הסערה בארה"ב: פרשת "החתן הלבנוני" הסתיימה בבית הדין בת"א
פרשיית "החתן הלבנוני" שהסעירה את הקהילה היהודית בברוקלין לאחר שנישא לצעירה ממשפחה חרדית והתברר שהוא מוסלמי הגיעה לסיומה. בשבוע האחרון התגרשו בני הזוג כדמו"י
החתן הלבנוני שהתחזה לחרדי | צילום: סרט החתונה - כאן 11

פרשת "החתן הלבנוני" עלי חווילה שהסעירה את הקהילות היהודיות בארצות הברית ובישראל הגיעה לסיומה לאחר שבשבוע האחרון נתן החתן גט לאשתו. את המהלך הוביל ראש אבות בתי הדין בתל אביב הרב זבדיה כהן, שפעל במסירות למצוא פתרון לסוגיה ההלכתית הסבוכה.

כזכור, לפני כשנתיים נישאה בניו צעירה מבנות הקהילה החלאבית לבחור ישיבה מברוקלין. בני משפחתו לא הגיעו לחתונה מה שעורר תהיות רבות. במהלך ה"שבע ברכות" מצאה הכלה את הדרכון של בעלה הטרי וגילתה לתדהמה כי שמו אינו "אליה" כפי שהציג את עצמו אלא "עלי" וכי הוא מוסלמי לבנוני. כעבור זמן קצר עזבה הכלה את הבית אך הבחור שרצה להמשיך בחיי הנישואין מיהר לפנות לבית הדין בניו יורק והתגייר כדת משה וישראל, והגיע לישראל בעקבות אשתו.

עוד מבחזית החדשות

החתן סיפר לבית הדין, כי בזמנו יצר קשר עם סבתו, אם אימו, והיא סיפרה לו כי אמה, סבתא רבא שלה, הייתה יהודייה בשם שרה דוויק שברחה ממשפחתה ונישאה למוסלמי, ולכן היא למעשה יהודייה על פי ההלכה. החתן עם ערך בדיקה גנטית, שאישרה לדבריו כי יש לו גנים יהודיים.

כאן התעורר בעיה הלכתית קשה. אם החתן היה מוסלמי, הרי שהנישואין היו בטלים על פי ההלכה וכאילו לא נישאו בני הזוג מעולם. אך אם הבעל היה יהודי, או אפילו ספק יהודי בזמן הנישואין, הרי שהאישה נשואה כדת משה וישראל וללא גט הרי היא כעגונה עד שתקבל גט פיטורין.

משפחת האישה פתחה תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב והציגה מכתב מרבני הקהילה החלבית בארה"ב הקובעים, כי החתן היה מוסלמי גמור בעת החופה ואין תוקף לקידושין, ובקשו מבית הדין בתל אביב להורות על ביטול הקידושין, ואילו החתן טען כי שמע מאמו הגרה בארה"ב ומסבתו הגרה בלבנון כי הוא ממוצא יהודי.

כדי לפתור את הבעיה ההלכתית הסבוכה, נכנס בעובי הקורה ראש אבות בתי הדין בת"א הרב זבדיה כהן שמטפל במקרים סבוכים כגון זה. בדיון בנוכחות האיש האישה ובני המשפחה הוא יצר קשר טלפוני עם הסבתא רבה הגרה בצור שבלבנון, והיא אישרה באמצעות מתורגמן שהיא אכן מוסלמית אך בייחוס שלה יש קשר יהודי לסבתא רבה בשם שרה דוויק, שהייתה ממוצא יהודי ונישאה למוסלמי לפני שנים רבות.

עוד מבחזית החדשות

הראב"ד הבהיר למשפחת האישה כי מאחר והאיש ספק יהודי לא ניתן לבטל את הקידושין ללא גט , וכדי למנוע א עגינותה של האישה, הוציא בית הדין צו עיכוב יציאה מהארץ נגד האיש. לאחר מאמצים רבים הסכים האיש לתת גט ולשחרר את האישה מכבלי הנישואין.

הגט נערך בימים האחרונים ומאחר והאישה שוהה בחו"ל אצל בני משפחתה, סידר בית הדין גט שליחות עבור האישה, ובכך הסתיימה הפרשייה העצובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים