שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אחרי הכישלון בבחירות: שקד שוקלת להתפקד לליכוד
לאור הכשלון בבחירות במסגרת של הבית היהודי, איילת שקד החלה לתכנן את דרכה לתוך הליכוד | גורמים בסביבתה טענו, "אפשרות שנמצאת על הפרק, אך דבר לא סגור"
קמפיין הבית היהודי, ארכיון | צילום: gali estrange, שאטרסטוק

חודש וחצי חלפו מאז הבחירות לכנסת ה-25, וחברת הכנסת איילת שקד מדברת על כך שהיא מתכננת להתפקד לליכוד לאחר הקמת הממשלה החדשה, כך נודע לאתר וואלה. שקד התמודדה בבחירות האחרונות לכנסת במסגרת הבית היהודי אך לא עברה את אחוז החסימה, לאחר שנאלצה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים היא מתכננת לחזור לליכוד, מכיוון שכך היא תוכל לצבור ותק כדי לנסות להתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה בכנסת הבאה.

שקד שוקלת ברצינות את הצעד הזה, לאחר כמה שיחות שקיימה עם ראשי ערים וחברי מרכז הליכוד איתם היא בקשר עוד מתקופתה כשרת הפנים בממשלה היוצאת התומכים בתוכניתה. אם המהלך יצא אל הפועל, שקד מתכוונת להשקיע זמן מאמצים בתקופה הקרובה כדי לפקוד כמה שיותר אנשים למפלגה. מקורביה של שקד מסרו בתגובה "זו אפשרות שנמצאת על הפרק אך דבר לא סגור".

עוד מבחזית החדשות

על פי תקנון המפלגה, אדם יכול להתמודד במסגרת הליכוד רק אם הוא חבר המפלגה במשך יותר משלוש שנים, או שקיבל לכך אישור מיוחד מיו"ר המפלגה, אישור המכונה "קיצור פז"ם". שקד רצתה להתפקד לליכוד מספר פעמים בשנים האחרונות, אך זה לא יצא לפועל מכיוון שנתניהו לא הסכים להעניק לה את האישור הנדרש להתמודדות, בין היתר בשל התנגדותם של בכירים בליכוד וכן התנגדותה הנחרצת של שרה רעייתו.

המהלך של שקד יוצא מתוך נקודת הנחה כי הממשלה החדשה בראשות נתניהו תחזיק מעמד לפחות שנתיים, כך שתהיה לה אפשרות לצבור את הותק הדרוש כדי להתמודד בפריימריז הבאים. 

כזכור, בבחירות האחרונות התמודדה שקד לראשות מפלגת הבית היהודי, למרות הביקורת הקשה בימין לאור העובדה שהייתה חלק ממשלת בנט לפיד עם רע"מ ומפלגות השמאל. שקד מונתה על ידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ראשות מפלגת ימינה והחליטה לחבור למפלגה הדתית בניסיון לעבור את אחוז החסימה, אך המהלך נחל כישלון מוחץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים