שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אחייניתו של חמינאי נעצרה בטהראן
ההפגנות באיראן
פרידה מורדח'אני, אחייניתו של מנהיג איראן – נעצרה בשבוע שעבר בטהראן בשל תמיכתה בהפגנות | בסרטון שפורסם לאחר מעצרה היא קוראת למדינות העולם להחרים את איראן
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: ויקיפדיה

אחייניתו של האייתוללה עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, קראה למדינות העולם לנתק קשרים עם ארצה במחאה הדיכוי האלים של "מחאת החיג'אב" במדינה. האחיינית, פרידה מורדח'אני, היא בת אחותו של חמינאי -מהנדסת במקצועה ופעילת זכויות אדם הידועה משכבר בהתנגדותה למשטר. לאחר שהשתתפה באופן פעיל במחאות האחרונות היא נעצרה בשבוע שעבר ונמצאת בבית סוהר בטהראן.

"אנשים חופשיים, היו איתנו ואמרו לממשלות שלכם להפסיק ולתמוך במשטר הרצחני הזה, שהורג ילדים, המשטר הזה אינו פועל לפי ערכים דתיים ואין לו כל חוקים מלבד כוח ושמירה על השלטון. זה הזמן שכל המדינות החופשיות והדמוקרטיות יחזירו את נציגיהם מאיראן כמחווה סימבולית, ויסלקו את נציגי המשטר הרצחני הזה מאדמותיהם", כך אמרה הפעילה בסרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות בידי אחיה, מחמוד מורדח'אני, ששיתף את הסרטון בעמוד היוטיוב שלו ביום שישי האחרון. מיד לאחר מכן הופץ הסרטון על ידי כלי תקשורת חתרניים המזוהים עם האופוזיציה ועל ידי ארגוני זכויות אדם במדינה השיעית.

לדברי מורדח'אני האח, פרידה נעצרה ביום רביעי האחרון בדרכה לשימוע שהיה אמור להתקיים לה במשרדי התובע הכללי בטהראן. מורדח'אני נעצרה כבר בתחילת השנה ע"י הרשויות באיראן ושוחררה בערבות זמן קצר לאחר מכן, והיא עומדת כעת בפני עונש מאסר של כ-15 שנה. אביה, עלי מורדח'אני ארנג'ה, שהיה נשוי לאחותו של חמינאי אך נודע גם הוא כמתנגד של המשטר מזה שנים ארוכות – מת לאחרונה בטהראן.

אנשיו של חמינאי כמו גם התקשורת האיראנית הממלכתית לא הגיבו לסרטון שפורסם. לפי כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה באיראן, למעלה מ-450 מפגינים נהרגו כשבין ההרוגים 63 קטינים, 18,173 מפגינים נעצרו, ו-61 אנשי כוחות הביטחון נהרגו במחאה – מאז שפרצה לפני כחודשיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים