שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אזרח ישראלי נעצר בארה"ב: בחשד להברחת ציוד נשק גרעיני לרוסיה
אלכסיי בריימן, ישראלי תושב קבע בארצות הברית, מואשם שהיה חלק מרשת הברחה רוסית. "ביתו שבו ניהל עסק שימש כתחנת שילוח לרוסיה של ציוד צבאי וטכנולוגיות במיליונים"
אלכסיי בריימן הנאשם בהברחת ציוד מתקדם לרוסיה | צילום: בצילום שהעלה בפייסבוק מחיפה (מתוך פייסבוק)

אזרח ישראלי המתגורר במדינת ניו המפשייר בארצות הברית, הואשם על די משרד המשפטים האמריקני, בהברחת טכנולוגיות מתקדמות ורגישות לרוסיה תוך הפרת הסנקציות שהטילה עליה ארה"ב. בנוסף, הוגש כתב אישום נגד עוד שישה חשודים, חמישה אזרחים רוסיים, ואזרח אמריקאי.

האזרח הישראלי עונה לשם בריימן בן 35, תושב קבע  בארצות הברית ומחזיק בגרין קארד, מכתב האישום עולה כי בריימן ושותפיו יצרו קשרים עם חברות רוסיות, שעבדו עם שירות הביטחון רוסי. על פי החשד, החשודים הבריחו תחמושת, כלי נשק, "ציוד אלקטרוני רגיש" ורכיבים המשמשים לייצור כלי נשק גרעיניים, שנשלחו לחברות קש באירופה ואסיה, ומשם המשיכו לרוסיה.

עוד מבחזית החדשות

לטענת התובעים הפדרלייים, בריימן ושותפו המפעילים חנות מקוונת לחומרי יצירה השתמשו באתר שלהם כמסווה להברחת הציוד האסור לרוסיה. על פי החשד, בריימן היה מכניס את הציוד לאריזות חדשות ושולח אותו ליעדי ביניים ברחבי העולם. בנוסף, היה מספק חשבוניות ומסמכי משלוח, כדי שהחבילות יראו כאילו נשלחו מחנות חומרי היצירה. יש לציין כי גם בת זוגו של בריימן, דריה נעצרה איתו. 

לדברי בראון פיס, פרקליט המחוז המזרחי של ניו יורק "הנאשמים ביצעו שורת רכישות מתוחכמות, דרכן השיגו באופן לא חוקי טכנולוגיה אמריקנית רגישה, כדי לסייע למכונת המלחמה הרוסית, אנחנו לא ננוח במרדף הנמרץ אחרי אנשים שרוכשים שלא כדין טכנולוגיה אמריקנית, שתשמש לקידום המלחמה האכזרית של רוסיה בדמוקרטיה".

ביום שלישי אמורים בריימן ונאשם נוסף בשם ואדים ירמולנקו בן 41 מניו גרז'י, לעמוד לדין בבית המשפט הפדרלי. דיוויד לזרוס, עורך דינו של בריימן טען ל-CNN כי  "בשלב זה מר בריימן רק הואשם, הוא לא הורשע בכלום" כמו כן "כמו כל הנאשמים, גם מר בריימן זכאי לחזקת החפות". יש לציין כי אם יורשע בריימן הוא צפוי לקבל את העונש המקסימלי לעבירות מסוג זה, שהוא 30 שנות מאסר.

החשודים הנוספים בפרשיה בם יבגני גרינין, אלכסי איפוליטוב, בוריס ליבשיץ, סבטלנה סקבורטסובה, וואדים קונושצ'נוק. על פי כתב האישום, גרינין וסקבורטסובה היו האחראיים על המשלוחים ושליבשיץ רכש את הפריטים בעזרת חשבונות בנק אמריקאים מזויפים.

עוד מבחזית החדשות

על פי דיווחים, קונושצ'נוק שעל פי החשד היה קצין בצבא הרוסי, נעצר באסטוניה בשבוע שעבר לאחר שלכאורה ניסה להבריח לרוסיה בנובמבר, משלוח גדול של תחמושת וכלי נשק, בהם רובי צלפים תוצרת ארצות הברית. לדברי מקורות אמריקאים, בקרוב יחלו ההליכים להסגרת קונושצ'נוק לארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים