שיתוף
תגובות
חדשות » אזעקות בשפלה ובראשון לציון אחרי תקיפות קשות במרכז העיר עזה | ישראל הסכימה לדחות את הכניסה הקרקעית
חרבות ברזל - עדכונים
על פי דיווחים ישראל הסכימה לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה עד שהאמריקנים ישלימו פריסת מערכות הגנה אווירית | כ-500 מחבלי חמאס התאמנו באיראן לפני התקיפה
מערכת ההגנה האווירית THAAD | צילום: צבא ארה״ב

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי כ-500 מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי התאמנו באיראן לפני מתקפת הפתע של ארגון הטרור ב-7 באוקטובר, בפיקודו של מפקד כוח קודס האיראני איסמעיל קאאני. לפי גורמי מודיעין, "בשבועות שקדמו למתקפה מאות ממחבלי חמאס עברו אימוני לחימה מיוחדים באיראן".

ישראל הסכימה, לעת עתה, לבקשת ארה"ב לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועה כדי שזו תוכל לפרוס את ההגנה האווירית שלה כדי להגן על נכסיה באזור לקראת פלישה קרקעית צפויה לעזה, כך מסרו גורמים אמריקאים וישראלים ל'וול סטריט ז׳ורנל״

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח, הפנטגון בדרכו לפרוס באזור כמעט תריסר מערכות הגנה אווירית מפני טילים ורקטות, כולל עבור חיילי ארה"ב המשרתים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות. פקידים אמריקאים שכנעו את עמיתיהם הישראלים להמתין עד כמה שניתן עם הפלישה לצורך ההתארגנות.

ישראל גם לוקחת בחשבון בתכנון שלה את המאמץ לספק סיוע הומניטרי לאזרחים בתוך עזה, כמו גם את המאמצים הדיפלומטיים לשחרר בני הערובה נוספים שבידי חמאס.

אבל האיומים על חיילי ארה"ב מהווים דאגה עליונה, אמרו גורמים אמריקאים. צבא ארה"ב ובכירים אחרים מאמינים כי כוחות אמריקאים יהיו מטרות של קבוצות וארגוני טרור שונים ברגע שהפלישה תחל.

עד כה בעיראק ובסוריה, היו לפחות 13 התקפות כאלה, באמצעות מל"טים וטילים, שהביאו למוות של קבלן אמריקאי אחד ולהשמדת מל"ט אמריקאי, כך לפי גורמים אמריקאים. לפחות שני 24 חיילים נפצעו בסוריה ועוד 10 בעיראק, אמרו גורמי ההגנה, כמעט כולם פצועים קל.

משרד הבריאות פרסם "נוהל טיפול בחטופים שחזרו מהשבי", זאת בעקבות מסיבת העיתונאים השנויה במחלוקת עם יוכבד ליפשיץ אתמול בבית החולים איכילוב בתל אביב. הטיפול בחטופים שחזרו משבי, יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים המגיעים לטיפול במרכז לרפואה דחופה (מלר"ד). למתחם ייכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד.

גורמים ישראליים ואמריקניים אישרו בפני "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל הסכימה, נכון לעכשיו, לדחות את כניסתה הקרקעית לרצועת עזה כדי שארה"ב תוכל לפרוס מערכות הגנה אווירית באזור להגנה על חייליה.
לפי הדיווח, בפנטגון מתכוונים לשלוח כ-12 מערכות הגנה אווירית למזרח התיכון, עבור כוחות אמריקניים המוצבים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, סעודיה, ואיחוד האמירויות.

דובר צה"ל התיר לפרסם את שמו של רס"ם זיו דדו, בן 36 מרחובות, שנפל ב-7 באוקטובר – יום מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס. דדו היה מנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 של חטיבת גולני.

לשכת העיתונות הממשלתית עדכנה כי מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", נקלטו בישראל 2,050 עיתונאים זרים, מספר כפול ממספר העיתונאים שהגיעו לישראל במהלך כל מבצע "צוק איתן". המדינות המובילות בשליחת כתבים לסיקור המלחמה הן ארצות הברית (358), בריטניה (281), צרפת (221) וגרמניה (102). אפילו אוקראינה, שנמצאת בעצמה בעיצומה של מלחמה שנמשכת קרוב לשנתיים, שלחה שני עיתונאים לסקר את המלחמה בישראל.

המשבר בעזה. עקירה, הגירה או יציאה מרצועת עזה לשטח מצרים הם דבר מסוכן ביותר. היעדר אופק מדיני לפתרון המשבר הפלסטיני הוביל להחמרת המצב".
בנוכחות מקרון אמר א-סיסי: "אנו מבקשים למנוע כניסה קרקעית לרצועת עזה ומתריעים מפני השלכותיה. מטרת המלחמה הישראלית, חיסול חמאס, תדרוש שנים רבות. אנו פועלים לשחרר עוד חטופים משבי חמאס ולהרגיע את המצב ככל האפשר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים