שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת: "חוק דרעי-סמוטריץ'"
ועדה מיוחדת שהוקמה בראשות ח"כ שלמה קרעי קבעה כי החוק יועבר לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הבא | מכיוון שמדובר בתיקונים לחוק יסוד מחוייב רוב של 61 ח"כים
ח"כ בצלאל סמוטריץ' | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היום בצהריים (חמישי) החליטה הוועדה המיוחדת בראשותו של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), לתיקון חוק היסוד בממשלה, כי "חוק דרעי-סמוטריץ" יאושר להצבעה בקריאה שנייה ושלישיית, בהצבעה שתיערך ביום שני הקרוב בכנסת. מדובר בשתי הצעות חוק שיזמו חברי הכנסת משה ארבל, שמחה רוטמן וח"כים נוספים, שאוחדו להצעת חוק אחת ולפי הצעת החוק, הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעה בעבירה, תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל.

עוד מבחזית החדשות

על פי הצעת החוק, לראשונה כהוראת קבע, נקבע כי בנוסף לשר הממונה על משרד ממשלתי, הממשלה תהיה רשאית באישור הכנסת למנות שר נוסף למשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים. השר הנוסף יהיה אחראי לתחומי הפעילות שינתנו לו, אך יחד עם זאת הוא יהיה כפוף לשר הממונה.

מכיוון שמדובר בתיקונים לחוק יסוד הממשלה, יש צורך ברוב של 61 חברי כנסת כדי לאשר אותם במליאת הכנסת גם בקריאה השנייה והשלישית. בהצבעה שנערכה היום תמכו 9 חברי כנסת, היו"ר ח"כ שלמה קרעי, והח"כים טלי גוטליב, חנוך מלביצקי, בועז ביסמוט (הליכוד), מיכאל מלכיאלי, אוריאל בוסו (ש"ס), שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מאיר פרוש (יהדות התורה), אלמוג כהן (עוצמה יהודית). לעומת 7 חברי כנסת שהתנגדו, יוראי להב הרצנו, משה קינלי טור-פז, מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד), מתן כהנא, שרן השכל (המחנה הממלכתי), ואליד אל הואשלה (רע"מ) וגלעד קריב (העבודה). 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים