שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק לשלילת אזרחות למחבלים
הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה ואושרה בקריאה טרומית ברוב של 71 מול 9 | ח"כים מהרשימות הערביות התנגדו
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של מחבל שקיבל תגמול עבור ביצוע מעשה טרור. החוק המדובר הוגש על ידי חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ובהסכמה משותפת יקדמו את ההליך בכנסת.

בהצעה הראשונה תמכו 71 מול תשעה שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה. המתנגדים להצעת החוק היו חברי הכנסת הערבים.

עוד מבחזית החדשות

הצעת החוק קובעת כי אדם שיורשע בעבירות שהן מעשה טרור והוטל עליו עונש מאסר בפועל, יחשב כמי שוויתר על אזרחותו או על רישיון ישיבת הקבע שלו, לפי העניין, אם יוכח להנחת דעתו של שר הפנים כי קיבל כספים בזיקה לטרור מהרשות הפלסטינית. אותו אדם יורחק בתום מאסרו לשטחי הרשות הפלסטינית.

בדברי ההסבר להצעה החוק נכתב כי: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית".

עוד נכתב בהסבר להצעה כי "אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרש"פ, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב. חומרה נוספת ומכרעת יש בכך שאותו אזרח או תושב המדינה, הנהנה מכל הזכויות שמעניקה לו המדינה, מבצע עבירת טרור ומקבל תגמול מאת הרש"פ, כשכר לביצוע מעשה הטרור".

עוד מבחזית החדשות

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) הביעה מחאה על כך שהח"כים הערבים התנגדו להצעת החוק ולפני ההצבעה אמרה: "האם אתם תומכים ברצח יהודים? האם אתם תומכים בתשלומים תמורת רצח יהודים? אם לא תצביעו בעד, ברור שאתם תומכים בטרור נגד ישראל".

ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה כי "אזרחות היא אמנה בין המדינה לאזרח ותשלומים הם לא סיבה לשלול אזרחות. על מעשה רצח יש בית משפט ששופט אנשים. יש תרגיל בהצעת החוק הזו שמטרתו שהחוק הזה יחול רק על ערבים. אף אחד מכם לא חשב להחיל את החוק על רוצח רבין או רוצחי משפחת דוואבשה או אבו חדיר. זו חקיקה גזענית ביסודה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים