שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוקראינה: 52 מל"טים איראניים יורטו בקייב באחת המתקפות הקשות אי פעם
לפחות אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו הלילה, בהתקפת רוסית מסיבית במיוחד | האזעקות בקייב נמשכו 5 שעות ברציפות | מתקפת הנגד של קייב קרובה מתמיד
עיר הבירה קייב | צילום: צילום מסך

רוסיה ביצעה הלילה (מוצ"ש) את אחת ההתקפות הגדולות והמסיביות ביותר על ערי אוקראינה בתקופה האחרונה. כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה דיווחו כי הפילו הלילה 52 מתוך 54 מל"טים איראניים ששיגר צבא רוסיה. היום חוגגת קייב 1,541 שנים להיווסדה.

ויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, הודיע כי לפחות אדם אחד נהרג ושלושה נוספים נפצעו בהתקפה הקשה. עוד אמר קליצ'קו כי יותר מ-40 מל"טים יורטו בשמי הבירה. חודש מאי הפך לאחד החודשים הקשים ביותר בהיסטוריה של אוקראינה, וההתקפה הלילה הייתה ההתקפה ה-14 בחודש זה בלבד. רוסיה הגבירה מאוד את היקף ירי טילי השיוט והטילים הבליסטיים וההיפר-סוניים שלה, לצד שיגור מאות מל"טים מתאבדים איראניים.

עוד מבחזית החדשות

ההסלמה החריגה מגיעה על רקע דיווחים, בין היתר מהדלפת המודיעין האמריקנית הגדולה לפני כחודשיים, על שחיקה גדולה מאוד ביכולות מערכות ההגנה האווירית באוקראינה. למרות זאת, במערב פועלים בתקופה לשלוח חבילות סיוע גדולות כדי לשפר את המצב.

בהתקפה הלילה נאלצו תושבי קייב לסבול מתקפת אזעקות במשך יותר מחמש שעות רצופות. בכמה אזורים בעיר נרשמו שרפות ונזקים, וככל הנראה מדובר בשברי רסיסים שנפלו אל הקרקע כתוצאה מיירוטים מוצלחים. על פי רוב, כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה שומרים על אחוזי יירוט גבוהים במיוחד, גם בלילות אינטנסיביים ומאומצים.

המתקפות הרוסיות הגדולות מגיעות כנראה על רקע התחממות מזג האוויר באוקראינה וההבנה כי מתקפת הנגד האוקראינית הגדולה צפויה לצאת לדרך בכל רגע. אולקסי דנילוב, היועץ האוקראיני לביטחון לאומי, אמר בסוף השבוע בריאיון ל-BBC כי המתקפה עשויה לצאת לדרך כבר "היום או מחר". מיכאילו פודוליאק, יועצו של זלנסקי, אמר בריאיון לגרדיאן הבריטי כי מבצעים שונים של מתקפת הנגד כבר החלו. ואלרי זאלוז'ני, מפקד צבא אוקראינה, פרסם אתמול סרטון תחת הכותרת: "הגיע הזמן לקחת בחזרה את מה ששייך לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים