שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוקראינה: קצין ישראלי הדריך את הקהילות היהודיות כיצד להגן על עצמן
אלוף-משנה במיל' שי בלאיש שב מביקור ביטחוני מיוחד אצל יהודי אוקראינה, שם לימד אותם כיצד להתמגן מפני המתקפות הרוסיות | בלאיש: "הם סמל החוסן היהודי"
שי בלאיש באוקראינה | צילום: הקהילות היהודיות

אלוף משנה במילואים שי בלאיש, ששימש קצין אג"מ של פיקוד העורף ומפקד מחוז ירושלים בפיקוד העורף, שב בסוף השבוע מביקור ביטחוני מיוחד אצל יהודי אוקראינה. בלאיש ערך סבב בקהילות היהודיות, פגש את ראשי המוסדות היהודיים והעניק להם עצות כיצד להתגונן וכיצד לחמוק ממתקפות טילים וכטב"מים.

בין היתר, ביקר בלאיש בקהילה היהודית הגדולה בעיר דנייפר, שם ליווה אותו רב העיר שמואל קמינצקי. בלאיש נשא דברים בקהילה היהודית בעיר ז'פרוז'ה, של הרב נחום ערנטרוי ובקהילת חרקוב של הרב משה מוסקוביץ. את בלאיש ליווה אליה גולדברג, קב"ט CWA – מרכז החירום והביטחון של חב"ד באוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

"זה היה ביקור מרתק, עוצמתי ומלמד", סיכם בלאיש שהשתתף בשורת מלחמות ומבצעים ביטחוניים לאורך עשרות שנים. "פגשתי קהילות עם חוסן קהילתי מרשים בזכות המנהיגות המקומית של הרבנים ומשפחתם. שמחתי לתרום את חלקי הצנוע בידע בתחום החוסן ותודעת החירום".

במהלך סבב הביקורים, ביוזמת מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה JRNU, פגש בלאיש מקרוב את יהודי אוקראינה המתמודדים באופן יום יומי עם מוראות המלחמה. "בתחושתי", אמר בלאיש, "הקהילות עשו ככל שביכולתן לשמר את שגרת החירום שבתפילות, בלימודים ובפעילות מגבשת, תוך הקפדה על ביטחון הקהילה".
בתום ימים ארוכים של מפגשים אישיים עם יהודי אוקראינה ושלוחי חב"ד בערים השונות, אמר בלאיש כי "הקהילה עשתה פעולות מרשימות להכנת מרחבים מוגנים לתושבים, התקנת גנרטורים ועוד. יהדות אוקראינה היא סמל החוסן היהודי. היא מתמודדת עם משבר מורכב, תוך התגברות על מכשולים רבים והעצמה של הקהילה".

הרב משה מוסקוביץ, רב העיר חרקוב: "בלאיש נתן לנו הוראות ועצות מאוד יעילות. הוא העניק הרצאה גם ליהודי הקהילה וגם לצוות בית חב"ד. העצות נגעו גם לשהייה בבית, גם במרתף וגם במוסדות הקהילה. הלוואי ולא נצטרך להשתמש בעצותיו ושהמלחמה הנוראית הזו תסתיים במהרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים