שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה התנתקה מהחשמל בעקבות התקיפה של רוסיה
המלחמה באוקראינה
ראש מחוז ניקולאייב, ויטלי קים, ביקש מהתושבים במחוז לצמצם את צריכת החשמל כדי לנתב את החשמל למחוזות אחרים | זלנסקי: ״אנחנו עושים כל מה שצריך להחזיר את האספקה״
בתים הרוסים בעלטה | צילום: שאטרסטוק

לאחר כמה שבועות של הפוגה, בוצעה אתמול התקפה מסיבית של כוחות צבא רוסיים בקייב ובערים נוספות באוקראינה. על פי הדיווחים נורו למעלה מ-80 טילי שיוט ויותר מ-20 מל"טי תקיפה, בהם מל"טים איראניים. שירותי החירום באוקראינה דיווחו על 11 הרוגים ו-64 פצועים בתקיפה. 

שליח חב"ד בקייב, יונתן מרקוביץ' אמר כי "המצב לא נעים. יש נפגעים ברכוש, בנפש, נפגעי חרדה, לא פשוט. זה הגיע דיי בהפתעה, כיוון שכבר חשבנו שזה לא יגיע לקייב, חשבנו שאזורי הלחימה רחוקים מקייב. אנשים התחילו לחזור כבר לקייב עצמה, אנשים מאזורי הלחימה עברו לקייב"

התקיפה גרמה לפגישה קשה בתשתיות ולהפסקות חשמל נרחבות ברחבי המדינה. שירותי החירום של אוקראינה דיווחו כי במחוזות לבוב, פולטבה, סומי, חארקוב וטרנופול נפגעה אספקת החשמל. בעקבות זאת קרא סגן ראש לשכת הנשיא, קירילו טימושנקו, לתושבים, להפחית בצריכת החשמל בין השעות 17:00 ועד השעה 22:00.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינס את העוסקים בשיקום תשתיות החשמל והתקשורת באוקראינה ואמר "אנחנו עושים כל מה שצריך כדי להחזיר את אספקת החשמל מיד". גם זלנסקי הפציר בתושבים להפחית בשימוש בחשמל עד השעה עשר הלילה, כדי להקל על העומס.

גם ראש מחוז ניקולאייב, ויטלי קים, ביקש מהתושבים להפחית בצריכת החשמל, למרות שבמחוז זה לא נפגעה התשתית באופן משמעותי. וזאת, כדי לאפשר להזרים יותר חשמל למחוזות אחרים שבהם הפגיעה קשה יותר. הוא גם הודיע כי הרכבת הקלה בעיר תפעל בתדירות נמוכה יותר כדי לחסוך בצריכת החשמל. 

סגן ראש עיריית לבוב אנדריי מוסקאלנקו עדכן כי  "90% מהעיר נותרה ללא חשמל. יותר מ-80% מהרמזורים לא פועלים". בנוסף הודיע סגן ראש העיר על תגבור מערך האוטובוסים, כדי לגבות את הרכבת הקלה שתלויה בחשמל. המצב בלבוב קשה במיוחד שכן אין מים חמים וגם התקשורת הסלולרית משובשת.  

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התפאר בנאום שנשא לכלי התקשורת ואמר כי רוסיה ביצעה תקיפה מאסיבית בנשק בדיוק גבוה בתשתיות אנרגיה ותקשורת אוקראיניות. לדבריו "אם אוקראינה תמשיך לתקוף את השטחים הרוסיים, התגובה שלנו תהיה קשוחה ותתאים למידת האיומים". 

ראשת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין תקפה את רוסיה ואמר כי היא "מזועזעת מההתקפות האכזריות על ערי אוקראינה. רוסיה של פוטין הראתה שוב לעולם מה היא מייצגת, אכזריות וטרור. אנחנו נתמוך באוקראינה כל עוד נידרש לכך, עם כל האמצעים שיש בידינו".

גם רה"מ יאיר לפיד התייחס למתקפה הרוסית ואמר "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים