שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוקראינה: הושמד מחסן תחמושת ענק של צבא רוסיה
כחלק ממתקפת הנגד של צבא אוקראינה, הושמד מחסן תחמושת ענק במחוז חרסון | התקיפה במרחק זה התאפשרה בזכות טילי "סטורם שדאו" מתוצרת בריטניה
טיל storm shadow | צילום: מוזיאון בלונדון

דובר המחוז הצבאי של אודסה, סרהיי ברטצ'וק טען אתמול (ראשון) כי צבא אוקראינה פגע במחסן תחמושת רוסי ענק בדרום חרסון. לדבריו "הכוחות החמושים שלנו הנחיתו מכה טובה על האויב הבוקר, אחת רועשת במיוחד, סמוך לכפר ריקובה במחוז הניצ'סק", אמר ברטצ'וק בסרטון קצר שפרסם.

מתיעוד הפגיעה, שכללה סידרת פיצוצים ושריפות, נראה כי בוצעה השמדה סיטונאית של תחמושת במתקן של הצבא הרוסי בכפר ריקובה הסמוך לעיירה הניצ'סק. יעד זה היה מחוץ לטווח אמצעי התקיפה של הצבא האוקראיני עד עכשיו, אך אספקת טילי השיוט מדגם "סטורם שדאו" לחיל האוויר האוקראיני על ידי בריטניה איפשרה לאוקראינים לתקוף מטרות בעומק של יותר ממאה קילומטרים בתוך השטח הכבוש על ידי רוסיה. דובר חיל האוויר האוקראיני, יורי איהנט, אמר כי "הצוותים שביצעו את התקיפה כבר קיבלו תשבחות על פעולתם".

עוד מבחזית החדשות

מיקומו של מאגר הנשק, סמוך לצומת רכבות חשוב ומסוף מטען גדול, מעיד על כך שככל הנראה שימש את צבא רוסיה בכלל הגזרות של דרום אוקראינה ושימש מסוף אספקה מרכזי של תחמושת לכוחות הרוסיים המגנים על עצמם מול מתקפת הנגד האוקראינית במחוזות דונצק וזפוריז'יה. השמדת המחסן מגיעה בעיתוי אומלל במיוחד עבור הצבא הרוסי, שכן צבא אוקראינה מתקדם בגזרת אורחיב.

במהלך מתקפת הנגד האוקראינית במחוז חרסון הצליחו האוקראינים לפגוע באופן שיטתי במאגרי התחמושת של הצבא הרוסי ואילצו אותם להרחיק אותם מחוץ לטווח התקיפה של טילי ה"היימארס" של צבא אוקראינה. בתגובה פיזרו הרוסים את רוב מאגרי התחמושת הגדולים לאתרים קטנים יותר, דבר שהכביד על הפעילות הלוגיסטית אך מנע את השמדתם. כעת נראה כי האוקראינים שמו להם למטרה לפגוע אתרים שהרוסים חשבו כי הם נמצאים מחוץ לטווח התקיפה האוקראיני.

אתמול הודה שר הביטחון הרוסי, סרגיי שויגו, כי צבא רוסיה סובל ממחסור גדול בטנקים וכלי רכב משוריינים. במהלך ביקור במפעל טנקים במערב סיביר קרא שויגו להגברת קצב ייצור הטנקים החדשים וסקר כמה טנקים חדשים שיוצרו במפעל בחודשים האחרונים.

הצטרפו ועקבו אחר

7 תגובות

  1. רוסיה לקראת קריסה כלכלית. לא תצליח להחזיק מעמד עוד הרבה זמן מול הברית האירופאית-אמריקאית שמחמשת את אוקראינה. מצד אחד ירידה דרמטית בהכנסות עקב הסנקציות ומצד שני עליה תלולה בהוצאות הביטחון. מה יגמר קודם פוטין או המדינה?
    זאת גם השאלה שחצי מתושבי ישראל שואל. ביבי או המדינה?

    1. משפט נתניהו משפט דרייפוס.
      השמאלנים המושחתים הבוגדים ימחקו לפני ביבי והמדינה אמן.

      1. התבלבלת. ססמאות בלי סוף . יותר מחצי מדינה מושחתת ובוגדת? מי שנשפט וגם ישב בכלא ,יושב בקואליציה הנוכחית . השמאל במדינה בקושי 5-7% מהבוחרים . אני לדוגמא בן 55 , קצין במילואים (כן ,עדיין ,בהתנדבות) בחרתי בעבר בליכוד וכיום במפלגת מרכז כי מי שעומד בראשה ישר והגון הרבה יותר מהעומד בראש הליכוד ולדעתי יחזיר את המדינה לשפיות ולשגשוג . לפי דברייך גם אני שמאלן ובוגד .

  2. הזוי בעיני שבריטניה חושבת שהיא יד נעלמת במלחמה הזאת , מי שדוחף את האף שלו ומחמש את היריב שלך , וחושב שהוא מוגן בגלל שהוא לא תוקף בעצמו , צריך להבין שהוא גם ישלם בסוף

    1. אתה בטח חושב שעכשיו רוסיה תתקוף את בריטניה. …. חי בסרט
      מול אוקראינה הם מתקשים… אז בריטניה?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים