שיתוף
תגובות
חדשות » "אופק 13": לווין הריגול החדש בעל יכולות לבלימת מרוץ הגרעין האיראני
לוויין הריגול מסוגל לספק תמונות ברורות בכל שעה, ואף לראות דרך מטרות מוסתרות | נחשב בעיני המומחים לכלי חשוב במאבק נגד ההתחמשות הגרעינית של איראן
"אופק 13" | צילום: דוברות משרד הביטחון

"אופק 13" לוויין הריגול והתצפית מבוסס המכ"מ, ששוגר לחלל בשלישי בלילה, כבר הספיק להקיף את ישראל כמה פעמים ולספק חומרים ממעוף הציפור למנהלת החלל במפא"ת. הלוויין נקלט במערכת הביטחון כשעה לאחר השיגור, וכבר מייצר אינדיקציות ראשונות מוצלחות. כעת, אחרי שכבר יצא למשימתו, ניתן לחשוף בהרחבה את יכולותיו המתקדמות ואת תרומתו החשובה לביטחון ישראל בכלל ולבלימת מרוץ ההתגרענות האיראני בפרט.

במערכת הביטחון מדגישים כי "אופק 13" טומן בחובו מכ"ם מתקדם, המסוגל לספק תמונות גם ביום וגם בלילה, בזכות טכנולוגיה המאפשרת לאתר את האור דרך קרינה אלקטרו מגנטית. כמו כן, הלוויין מסוגל להתגבר על כל מזג אוויר ואף לראות אל תוך מטרות ולהתגבר על עננים או כל סוג אחר של הסתרה. בזכות בינה מלאכותית מהמעלה הראשונה, "אופק 13" יודע להשלים את תמונת הלוויין המצולמת ובכך לנתח באופן מעמיק יותר את המטרות שמנסים לפענח במערכת הביטחון.

עוד מבחזית החדשות

לצד יכולת הפיענוח, לוויין הריגול יודע גם לזהות כל שינוי בקרקע. תכונה שהופכת אותו בעיני מיטב מומחי התעשיות הביטחוניות לשחקן מרכזי במאבק לבלימת מרוץ ההתגרענות האיראני. לישראל יש כבר כמה לוויינים בחלל, בהם לווייני צילום בשחור לבן ומספר לווייני מכ"ם. אך הלוויין החדש משודרג ביכולות מתקדמות בהרבה, המשלבות בין יכולת צילום אופטי ומכ"ם מתוחכם שמסוגל לסרוק את הקרקע ולנתח מטרות מעבר למשתקף בתצלומים.

במנהלת החלל במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, צה"ל והתעשייה האווירית הודיעו על השיגור המוצלח באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט" משדה ניסויים במרכז הארץ. עד כה הלוויין כבר ביצע כמה פעולות מורכבות, כמו בקרה עצמית או פתיחת פאנלים, אירוע שלדברי המומחים קורה באופן אוטונומי ברגע שלוויין משתחרר מהמשגר שלו.

על פי תוכנית השיגור המקורית, הלוויין נכנס למסלולו סביב כדור הארץ, החל לשדר נתונים ועבר סדרת בדיקות ראשוניות. "ממשיכים בסדרת הבדיקות שתוכננו מראש, עד לכניסתו של הלוויין לפעילות מלאה בתקופה הקרובה", מסרו ממשרד הביטחון.

שר הביטחון גלנט שנכח בחדר הבקרה בשיגור הלוויין: "מי שנזקק להוכחה נוספת לחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך המאפיינת את מערכת הביטחון הישראלית, קיבל אותה היום באופן מובהק, בשיגורו המוצלח של הלוויין המהווה הישג חשוב מאין כמוהו. נמשיך להוכיח כי גם השמיים אינם הגבול עבור מערכת הביטחון הישראלית".

עוד מבחזית החדשות

מנכ"ל התעשיה האווירית, בועז לוי הדגיש כי מדובר ב"פיק טכנולוגי" בהיבטים רבים, ובהם יכולות תצפית, סריקה ואיתות. "זה יום חג לתעשייה אווירית, למערכת הביטחון ולמדינת ישראל כולה" אמר לוי והוסיף "זה לא דבר של מה בכך להציב עוד עין בחלל ולתת למדינת ישראל עוד יכולות הנדרשות כדי לקבל את ההחלטות הנכונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים