שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אופניים חשמליים יחוייבו בלוחית רישוי
מכת מדינה
"זו מכת מדינה, בכל שבוע נהרגים עוד אנשים מהכלים החשמליים הללו, אבל אין אכיפה, אנשים נפגעים כשאין אפילו מי שישלם להם על הנזק", טען ח"כ אשר שהגיש את הצעת החוק
אופניים חשמליים | צילום: Halfpoint, שאטרסטוק

ח"כ יעקב אשר הציג היום בכנסת את הצעת החוק שלו לחייב התקנת לוחית רישוי באופניים וקורקנטים חשמליים, תוך שהוא מונה מספרים בלתי נתפסים של הרוגים ופצועים שנפגעו בשנה האחרונה מתאונות אלו.

"זו מכת מדינה, בכל שבוע נהרגים עוד אנשים מהכלים החשמליים הללו, אבל אין אכיפה, אנשים נפגעים כשאין אפילו מי שישלם להם על הנזק", אמר.
 
אשר סיפר לחכי"ם על טרגדיה שהכיר מקרוב, עם פטירת ידידו הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל, מרבני ומרביצי התורה בישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק.

"הוא יצא לטייל עם רעייתו בערב ונפגע מקורקינט חשמלי, בחור צעיר נכנס בו, הוא נפל על הראש בדיוק על שפיץ המדרכה ונפגע בגזע המוח, לאחר יום וחצי שבהם נלחמו על חייו – הוא נהרג למרבה הצער. הוא היה יהודי חם ולבבי, עסק הרבה עם בעלי תשובה, אחד מיקירי העיר בני ברק, כמה מצער שחייו הסתיימו בצורה שכזו", סיפר אשר.
 
בדבריו ציין מחקר מקיף שנערך ברלב"ד ממנו עלה כי 62% מבני הנוער שרוכבים על אופניים או קורקנטים חשמליים חוו בשנה האחרונה אירוע של 'כמעט תאונה', כשבמהלך שנת 2020 החולפת נהרגו 21 רוכבי אופניים חשמליים, 2 רוכבי קורקינטים חשמליים ו-3 הולכי רגל, כשסך הפצועים עמד על 356 בני אדם. "זה מצביע על העדר אכיפה, אבל המשטרה לא יכולה לאכוף כי אין לוחית זיהוי על כלי הרכב", הסביר את הצורך בחוק.
 
על פי הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, יוסדר הליך רישוי וזיהוי של רוכבי הכלים החשמליים הממונעים כשלוחית הרישוי תהיה על שם הרוכב ולא על כלי הרכב, זאת כדי לחסוך את הבירוקרטיה בעת החלפת כלי רכב. "מי שלא יתקין את הלוחית– יקבל דוח, זו הדרך היעילה ביותר להגביר את האכיפה ולהפחית את תאונות האופניים החשמליים".
 
לאור העובדה שמתקיים שיח מול משרדי הממשלה במטרה להביא לאישור החוק בהסכמה, הודיע אשר כי ההצבעה על החוק תתקיים במועד אחר: "החוק יעלה שוב לוועדת השרים ביום ראשון הקרוב ואני מקווה שכבר בשבוע הבא נוכל לאשר אותו, זה לא עניין לקואליציה ואופוזיציה, מדובר בהצלת חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים