שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אולמרט תוקף בראיון את בן גביר: "הבריון מחברון עושה הסתה בלי פוסקת"
ראיון מנותק
רה"מ לשעבר אהוד אולמרט התייחס בראיון לתקרית בחברון: זה "משקף את ההתדרדרות שמתרחשת לנגד עינינו" | על תוצאות הבחירות, אמר: "העם לא אמר את דברו" | האזינו
אהוד אולמרט | צילום: lev radin, שאטרסטוק

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתקשה לקבל את החלטת הבוחר וטוען בראיון לרדיו 103FM כי העם לא אמר את דברו. הוא אף גיבה את הרמטכ"ל על תגובתו לאירועי חברון.

בראשית דבריו אמר אולמרט "אני חושב שההודעה של הרמטכ"ל הייתה במקומה, גם אם במידה מסוימת באיחור, אבל היא חד משמעית מייצגת את הערכים ואת העקרונות שעל פיהם מתנהל הצבא והתנהלה המערכת האזרחית, הקדר שבין הדרג האזרחי לצבאי מאז ומעולם". עוד הוסיף אולמרט בהתייחסו לבן גביר "הבריון מחברון שעתיד להיות השר לביטחון לאומי רוצה לשבש את זה. הוא עושה הסתה בלי פוסקת".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף אמר אולמרט כי "ההתנהגות של החייל שהכה באגרוף פעיל שמאל ואמר לו "קיבלתם את בן גביר" משקפת את ההידרדרות שמתרחשת לנגד עינינו ממש בכל מה שקשור ליציבות של כללי ההתנהלות כפי שהיינו רגילים להם וכפי שאנחנו מאמינים שהם צריכים להתקיים. לכן הודעת הרמטכ"ל היא ביטוי מדויק לכללים שצריכים להתקיים. הוא בהחלט עשה את הדבר הנכון במקום הנכון".

לשאלת המראיין האם לדעתו החייל אכן היה צריך להישלח לכלא, ענה אולמרט "הוא היה צריך להישלח לכלא לפי כללי השיפוט המקובלים בצבא. אני לא נכנס לדקויות של ההיבטים האלה כי אני לא מצוי בהם. אבל חייל שמתנפל על אזרח, נותן לו אגרוף בפנים, מתבטא בהתבטאות פרובוקטיבית ומתגרה בעת היבט פוליטי, הוא נותן לאגרוף הזה כותרת פוליטית שאין לה שום קשר לא עם שמירת חוק, הגנה, כל הדברים שלכאורה החייל צריך למלא אותם. זה הנצנוץ הראשון של תהליך שילך ויחמיר".

כשתהה המראיין האם אסור לשר לבקר את הרמטכ"ל, טען אולמרט כי "על פי ההגדרה המדויקת, צה"ל כפוף לשר הביטחון שהוא נציגה של הממשלה שמופקד מטעמה על ניהול מערכת הביטחון. כמובן שהשר כפוף לממשלה או לקבינט, ואם הקבינט או הממשלה מחליטה על משהו אז חזקה על השר שהוא ימלא את ההנחיה של הממשלה או של הקבינט כלפי הדרג הצבאי. להעיר הערה, במובן של להשמיע ביקורת פוליטית כפי שעשה בן גביר יכול כל אחד, גם אזרח. אין לזה שום משמעות פורמלית, אין שום מעמד להערה מסוג זה בהיררכיה הפיקודית שבה נתון הרמטכ"ל כמי שכפוף לשר הביטחון".

אולמרט הביע ביקורת חריפה על השר ואמר כי "היות וכל הכללים משתבשים וכל העקרונות הולכים ומתמסמסים בהתנהגות הבריונית, האלימה, המסיתה שמונהגת כרגע במדינת ישראל בהשראתו של ראש הממשלה המיועד. אי אפשר להתעלם מהעובדה, בואו לא נשחק במילים ולא נעמיד פנים, כל המבנה המטורף הזה שבו קורעים חלקים ממשרד הביטחון ומעבירים לסמכותו של השר לביטחון לאומי, ייצור חדש ובלתי מוכר, כדי לתת כוח לבריון הזה, שמשבשים את כל סדרי הממשל התקין כדי להתאים אותם לטרופים של ההרכב הקואליציוני המיוחד הזה, כל זה נעשה כדי לשרת אדם אחד וצורך אחד, את ראש הממשלה על מנת שהוא יוכל לחלץ את עצמו".

ביחס לתוצאות הבחירות טען אולמרט כי "העם לא אמר את הדבר הזה. התוצאה של מערכת הבחירות היא כזו שלמחנה הזה יש עודף של מספר קטן של מנדטים שמאפשר לו להקים ממשלה. העם לא אמר את דברו". "העם לא אמר שהוא נותן אישור לממשלה להסית נגד ערבים, נגד שמאלנים, להעביר את האחריות לתוכניות החינוכיות לנושא המגדרי למי שיש לו עמדה חשוכה, קיצונית ומסוכנת נגד הציבור הזה. אף אחד מהדברים האלה הם לא תוצאה של מערכת הבחירות".

אולמרט ציטט את מנחם בגין ואמר כי "מנחם בגין אמר ששלטון הרוב הוא לא דיכוי המיעוט, וששלטון הרוב איננו יכול לגזול מהמיעוט את הזכויות הבסיסיות שהם חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם המוסרית והדמוקרטית. מה שעושה נתניהו עכשיו זה שהוא רוצה לערער את כל היסודות האלה".

אולמרט גם התייחס לאמירותיו של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט לגבי האירוע בחברון  ואמר כי "קודם כל, גדי הוא איש ראוי, מכיר אותו היטב. הייתי במובן מסוים מפקד העל שלו שהוא היה אלוף בצבא ואני הייתי ראש ממשלה והוא השתתף בלא מעט דיונים חשובים וגורליים. מעט מאוד אנשים שפגשתי בצבא משתווים לו בשיקול הדעת, האחריות, האיפוק, הסובלנות והריסון. כשאדם כמו איזנקוט מביא לידי ביטוי עמדה כזו, זה רק מחזק את הדברים שאמרתי קודם".

"זה שאנשים יצאו לא יצאו זה אכן סיבה להיות עצוב להצטער על כך משום שהם באמת יכלו לשנות את המאזן של תוצאות הבחירות אבל זה לא משנה את העובדה שאם הממשלה הזו תעשה דברים כמו שהיא אומרת שהיא תעשה, אז בהחלט יש צורך לתגובה חזקה של גורם שחבל שלא הגיב קודם לכן אבל יגיע הרגע שהוא ירצה להגיב".

אולמרט גיבה את דבריו של אייזנקוט ואמר "אני תומך בתוקף המוסרי של הדברים של איזנקוט וגם לצורך שאנשים יבואו לידי ביטוי באופן שהממשלה לא תוכל להתעלם ממנו. זה כבר קרה בעבר, מיליון איש ויותר יצאו לרחובות בשנת 2011 ונתנו ביטוי לעמדותיהם. אם יהיה צורך צריך יהיה לעשות הכול כדי שהם יצאו עכשיו".

לדעת אולמרט הכישלון בבחירות נעוץ בכך ש "חבל מאוד מי שעכשיו יהיה האופוזיציה לא הייתה בהם אש כדי שהם יזעיקו את האנשים ודעת הקהל שמזדהה עם העמדות שלהם בזמן מערכת הבחירות. זה היה מחדל ואת התוצאה שלו הם משלמים ואנחנו משלמים, אבל לא רק שזה לא מונע, זה מחייב אותנו לעשות מאמץ יתר כדי שהאנשים האלו יבואו עכשיו לידי ביטוי וההתנגדות של הטירוף ההולך ומתנחל בתודעה של החברה הישראלית יוסר ממנה".

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. ושתי הערות אחרונות השמאל שלא הפסיק לרמוס את הדמוקרטיה בעיקר בשנה ורבע האחרונות מספר לנו על סוף הדמוקרטיה כי הסטלניזם שלהם ירד מהשלטון ויש להם את כל התירוצים למה העם לא אמר את דברו גם בבחירות 21 העם אמר את דברו ובנט שמכר את נשמתו לאיסלמית אמר לעןם את דברו וגם אז השמאל שתק
    ובנוסף לכך אסור לשכוח שהציונים והפטריוטים שדואגים כל כך למדינה היו שותפי האיסלמית והאחים ולא בחלו במשותפת כולל בל"ד

  2. בנוסף לשוחד שלקח במצח נחושה הוא לא ילמד אותנו לגבי איזנקוט ואולמרט השמאל שמדבר על פאשיזם לא מפסיק לסטלן אותנו תרתי משמע הוא לא מתקדה הוא לא קיבל ולא יקבל לעולם תוצאות בחירות תמיד באופוזיציה חירף גידף איים העליל עלילות דם ותמיד תפר חוקים ודרס כל חוק ודמוקרטיה באמצעות בג"ץ השמאל קורא להפיכה שלטונית באמצעות מרי אזרחי הימין חפץ ההתאבדות כדמאל כנראה יתן לו אם הוא לא ינקוט ביד קשה הרבה יותר מפרשת טראמפ זה הולך לקרות

  3. האיש שהסכים למכור לאויב רבע מהמדינה פושע ההתנתקות שהביא בזדון על עמו ומדינתו אלפי מאות רבות של הרוגים וטילים לכל הארץ אחרי / למרות / בגלל ששמע תחזיות בטחוניות שהתבדו על טילים רק על אשקלון ואת רבע המדינה הסכים לתת אחרי טילים על רוב הארץ צריך לעמוד למשפט רק באופן חוקי ודמוקרטי כי רצח רבין הביא עלינו אנשים כאולמרט ורק בית משפט חוקי ודמוקרטי יפסוק את העונש הכי קשה על הפשע הכי חמור בספר החוקים

  4. די תפסיקו לתת במה לזקן ממרה הזה עבריין עם תעודות שמתיף מוסר .
    תקשורת ארורה .
    משלהם מותר לעבריינים לדבר.

  5. שמענו עליך לא הוכחת שאתה מסוגל ליותר
    אתה שיחררת מעל 1000 מחבלים בתור מחווה לכל מיני גורמים זרים… בזמן שהיית צריך לדכא אותם
    אם אתה רוצה לחזור לפוליטיקה תמצא דרך יותר מכובדת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים