שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אולמרט ישלם 62.5 אלף ש"ח למשפחת נתניהו: "לא נהג בתום לב"
תביעת דיבה
משפחת נתניהו תבעה בגין לשון הרע את ראש הממשלה לשעבר אולמרט בסכום של 837 אלף שקל | לדברי השופט, "התייחסות כחולי נפש יכולה להשפיל"
אהוד אולמרט | צילום: lev radin, שאטרסטוק

היום (שני) פסק בית משפט השלום בתל אביב בעניין תביעת הדיבה של משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. על פי כתב התביעה, משפחת נתניהו דרשה מאולמרט 837 אלף שקלים מכיוון שכינה אותם "חולי נפש". בפסק הדין קבע השופט בסך 62.5 אלף שקלים. יש לציין כי בנימין נתניהו ואהוד אולמרט לא נכחו באולם בית המשפט.

סגן נשיא ביהמ"ש השופט עמית יריב הבהיר כי הפיצוי יחולק על פי הפגיעה היחסית בכל אחד מבני המשפחה. בנימין נתניהו יקבל מאולמרט 20 אלף שקלים, שרה תקבל 35 אלף שקלים ו יאיר 7,500 שקלים. בנוסף, נפסק כי אולמרט ישלם שכר טרחה והוצאות בהמ"ש בסך של כ-35 אלף שקלים. 

בפסק דינו כותב השופט יריב כי "על התביעה להתקבל בעיקרה. מר אולמרט לא הוכיח את עמידתו בהגנת אמת דיברתי. לא ניתן לגזור מהתיאורים אבחנה רפואית, ולא ניתן לראות את הדברים כהבעת עמדה בתום לב. ההתייחסות לאדם כאל חולה נפש יכולה להשפיל, ואמירה כאילו הם יכולים להיות מסוכנים לציבור, התייחסות כזאת יש בה חומרה מיוחדת. המסקנה היא כי הפרסום הראשון הוא לשון הרע כהגדרתה בחוק".

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, השופט דחה את טענת בני משפחת נתניהו שטענו, כי אולמרט אמר את הדברים כדי לפגוע בשמם, ולכן פסק סכום פיצוי נמוך משמעותית מהמבוקש. לטענת יריב "אינני סבור שהייתה בכוונתו לפגוע. אין לראות בניסיון של דמות ציבורית להשפיע על תוצאה פוליטית כוונה לפגוע. הקשרו של הפרסום יש לו כדי להצדיק התייחסות מקלה יותר".

עוד כתב השופט "הפיצוי שזכאי לו נתניהו הוא הנמוך ביותר. הפיצוי שלה זכאית רעייתו גבוה יותר. הבחירה בקריירה ציבורית היא החלטה של איש הציבור עצמו ולא של בת הזוג, ולכן שליטתה על הבחירה בחיים הציבוריים פחותה יותר. על כן, במדרג הפיצויים גם ילדיו זכאים לפיצוי גבוה יותר, הגבוה מבין השלושה". 

ביחס לסכום הפיצוי אותו קיבל יאיר, כתב השופט "אני סבור שיש קושי בכך שאדם המתבטא כלפי אחרים באופן מסוים יקבל פיצוי על כך שאדם אחר התבטא כלפיו באותה דרך בדיוק. דברים אלה מצדיקים, לטעמי, את הפחתת הפיצוי שייפסק לטובת יאיר לסכום נמוך במיוחד".

בתום הדיון הגיב עו"ד טיטונוביץ' המייצג את אולמרט ואמר כי "נכון, אני לא מרוצה, אני הפסדתי תיק. זו אכזבה מקצועית, זו גם אכזבה יותר ממקצועית, יש פה היבט ציבורי, חבל לי. הסכומים לא משמעותיים, אין להם חשיבות פה. ולגבי ערעור, אנחנו נקרא את פסק הדין, ננתח אותו. נשקול היטב את הגשת הערעור".

לעומת זאת, עורך דינם של משפחת נתניהו יוסי כהן הגיב בתום הדיון ואמר "עוד עלילת שקר נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו התנפצה. היום נקבע שאהוד אולמרט שיקר. טוב לדעת שאפילו בעולם מטורף והזוי שבו הורגלנו שמותר להפיץ כל שקר גס ופוגעני נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו, הוצבו היום גבולות ברורים וחד משמעיים, ששמו סוף לשקר המרושע של אולמרט".

יש לציין כי במהלך עדותו של נתניהו נגד אולמרט בחודש יוני הוא טען כי "כשאולמרט אמר "חולי נפש" הדברים לא נאמרו כהבעת עמדה, כפי שאולי נהוג בעולם הפוליטי כשמישהו אומר "פסיכי", "מטורלל", "משוגע", אלא כעובדה קלינית". "כשראש ממשלה לשעבר אומר את זה על ראש ממשלה מכהן בזמן בחירות, מטרת הדברים היא לפגוע", דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים