שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אהרון ברק: "שלטון החוק אינו שלטונו של החוק המושחת"
בכנס לזכר פרקליט המדינה ושופט העליון לשעבר גבריאל בך אמר אהרון ברק כי שופט צריך להיות "בעל חוט שדרה ויכולת לעמוד בפני לחצים"
נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק | צילום: קובי קלמנוביץ - wikipedia

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק אמר הבוקר (ראשון) בכנס של ארגון יוצאי מרכז אירופה, לזכרו של פרקליט המדינה ושופט העליון לשעבר גבריאל בך, שנערך במכון ליר בירושלים, כי על שופט להיות "בעל חוט שדרה. זו היכולת לעמוד בפני לחצים".

עוד אמר ברק כי: "שלטון החוק אינו שלטונו של החוק המושחת, אלא שלטונו של החוק המאזן בצורה מידתית בין זכותו של הפרט לבין זכותם של פרטים אחרים ואינטרס הציבור".

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, "דורשים אנו מהשופט שיהיה בעל חוט שדרה. זו היכולת לעמוד בפני לחצים פנימיים וחיצוניים, תוך הכרעת הדין על פי מה שנראה לשופט כראוי ומכובד. גבי עמד בכבוד בדרישה זאת. היושר האינטלקטואלי ועמוד השדרה יצרו בו כוח עמידה איתן שלא ניתן היה לשנותו. הייתה בו המוצקות שלא הזיזה אותו מעמדתו, גם אם הייתה עמדת מיעוט. הוא לא שינה את דעתו גם אם הייתה זו דיעת רוב בלתי פופולרית".

בנוסף אמר ברק "גבי הוא דוגמה ומופת לשופט בעל מצפון, למשפטן בעל יושרה ולמשפטן בעל עקרונות. גבי היה איש מקצוע מהמעלה הראשונה, הוא לא היה אך טכנאי של המשפט, הוא היה גם מדינאי של המשפט. האיזון והפשרה אינן רק תכונות אופי, אלה המטרות אליהן שאף והוביל בפסיקתו".

בכנס הוצגה ברכה מוקלטת של נשיא המדינה יצחק הרצוג. "במיוחד בימים אלה, בהם ישראל מצויה בדיון ציבורי סוער שמערכת המשפט במרכזה, כולנו מתפללים לשלומה של מלכות. דהיינו לשלומן של כל רשויות המדינה ולעצמאותה ואי-תלותה של מערכת המשפט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים