שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אב לחמישה נעלם במירון לפני שנתיים
החיפושים נמשכים
ראש יחידת הכלבנים בישראל קורא בראיון ל'בחזית' להצטרף למסע חיפושים אחר משה אליעזר אילוביץ • חשיפה: פטנט לאיתור חולי קורונה על ידי כלבים
תגיות:
יחידת הכלבנים | צילום: דוברות יכ"ל

לקראת ל"ג בעומר יצאה יחידת הכלבנים יחד בקריאה נרגשת לציבור העולים מירונה לבוא ולתת יד במהלך החיפושים אחר הנעדר משה אליעזר אילוביץ אב לחמישה, שנעדר לפני כשנתיים מבטו מביתו ומאז נעלמו עקבותיו. הפעם האחרונה בו נצפה אלוביץ היה ביום ל"ג בעומר תשע"ט, כאשר המקום האחרון בוא נראה היה בתפר שבין ציון הרשב"י לאזור בית הכנסת העתיק, הערכות מעמיקות הוא מבוססות יותר העניקו אינדיקציה לפיה אילוביץ נעלם באזור דרך בורמה.

החיפושים אחריו נמשכו ימים ארוכים אלא שעד היום לא נמצא כל קצה חוט שיכול לתת זיק של אופטימיות בקרב משפחתו, ילדיו ומכריו.

היום שנתיים אחרי, ויחידת הכלבנים מנסה לאתר את הנעדר, שמאז שנעלמו עקבותיו התעוררה לה ייוזמה, לחדש את מסע החיפושים אחריו בל"ג בעומר השנה. לשם כך יצאו הגורמים העוסקים בנושא במבצע לגיוס הציבור הרחב העולה למירון ביום ל"ג בעומר להקדיש מזמנם ולהשתתף במסע החיפושים הנרחב.

בשיחה עם 'בחזית' סיפר מפקד יחידת הכלבנים (יכ"ל) מייק בן יעקב, כי הניסיון מלמד שאל לנו לאבד תקווה גם במצבים רגישים. לדבריו, "בדרך כלל כשאנחנו מקבלים פנייה להתערבות וסיוע בחיפוש אחר נעדר אנחנו בונים עליו פרופיל שבאמצעותו קל לנו לאבחן את אישיותו ומניעיו של הנעדר להעלמות כמובן ובהדגשה שכל מקרה לגופו".

"לפי הפרופיל שבנינו לנעדר שבעניינו עסקינן, הוא יכול להיות ולהימצא ברדיוס של עד 10 קילומטר מאזור מירון". בן יעקב מסביר: "אם מישהו שתה הרבה יין אז אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לחפש אותו בטווח של כמה מאות מטרים, שכן מן הסתם הוא נרדם ונפל בצידי הדרך. אחד ששותה הרבה יין לא מסוגל לגמוע מרחקים של קילומטרים, לעומת זאת אם אנחנו מדברים על אנשים בעלי מוגבלות שנעדרים, כל מקרה לגופו מעניק לנו את הנחת היסוד להניח על פי הניסיון שצברנו ולהעריך מה המרחק סביר להניח שהוא נמצא בו מהמקום בו הוא נראה בפעם האחרונה".

"כך לדוגמא חולה אלצהיימר בן תשעים ושניים, אנחנו יכולים לעיתים למצוא אחרי שש קילומטר, לכן במקרה שלנו כשמדובר במקום באזור של יערות או שטחים פתוחים, שכבר חיפשנו בהם בעבר ועדיין יש רדיוס נרחב שלא הצלחנו להגיע אליו. בהינתן שבשנה האחרונה חווינו שנת קורונה, שנה שעברה בלג בעומר הציבור ולא הגיע בהמוניו למירון, כך שלא יכולנו לבקש את עזרתו במסע החיפושים אחר הנעדר אילוביץ".

"ועדיין המשכנו לחפש לאורך כל התקופה ולא הרפינו במסע החיפושים. יש לנו אפליקציה שמנטרת את אזורי החיפוש השונים הרלוונטים ובהתאם לכך אנחנו מתקדמים במסע החיפושים משלימים ומכסים את כל האזור שלפי ההערכה שלנו הנעדר עלול להימצא".

לדברי בן יעקב, "אנחנו לא מרפים ולא עושים לעצמנו הנחות, גם כשאנו משערים שנמצא עצמות". בשיחה עם בחזית הוא חושף לראשונה כי לפני מספר ימים התקבלה שיחה מאדם שטוען שהוא ראה את הנעדר לפני שבועיים, כאשר לדבריו הלה תואם את התיאורים לפי המודעות שהופצו.

בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר, לפני האסון, הסביר כי "מדובר בבן אדם שיכול להיות שהוא איבד את הזיכרון או כל סיבה אחרת שאיננו שוללים ואנחנו בודקים את כל הכיוונים ולטעמינו לפרסום השנה יש חשיבות גדולה מאוד דווקא בגלל העובדה שבשנה שעברה לא התקיימה הילולה ואנשים יבואו בהמוניהם, גם כדי להשלים את שנה שעברה כאשר בתוכם בוודאי יהיו כאלו שהיו במירון בל"ג בעומר לפני שנתיים ומי יודע כבר היינו שאנשים נצרב להם בזיכרון דמות או קלסתר פנים של אדם שחלף במקרה על ידם אי פעם".

"אנחנו מצפים לסיוע ועזרה מהציבור שירתם והקדיש מזמנו לסייע לנו בחיפוש באזור המדובר רלוונטי". הוא מוסיף, כי בהקשר שיחת הטלפון שהתקבלה לפני מספר שעות מהאזרח שטען כי ראה מישהו שדומה לתיאור הרי שלדבריו הוא פגש אותו באזור בו הוא נעלם, באזור המדרגות שמובילים לבית הכנסת העתיק במירון ואף אמר לו שהיא המשטרה מחפשת אותו.

"אנחנו סבורים שטרם מצינו את אזורי החיפוש הנרחבים כאשר בתוך מכלול השיקולים האינדיקציות שהובילו אותנו למפות את אזורי החיפוש אנחנו לוקחים בחשבון את הנתונים שבידינו כפי שעלו מאנשים ששוחחו עם הנעדר בתקופה האחרונה, כאשר אחדים מהם שמעו ממנו לדוגמה כי בכוונתו להעפיל להר הגבוה עם האנטנות, הג'רמרק וכיוצא בזה, כאשר מכלול הנתונים שבידינו משתלבים היטב עם הפרופיל שנבנה לנעדר שהם מאבחנים בין היתר את מצבו הנפשי בזמן ההיעדרות. אנחנו תקווה שבזכות החשיפה והגעת המידע על כמה שיותר אנשים זה יקרב אותנו לפיענוח התעלומה".

איתור נעדרים אך לא רק

לדברי בן יעקב, הארגון בראשו הוא עומד, יחידת הכלבנים לישראל, הינו הגוף הפרטי הגדול ביותר בישראל שעוסק בתחום: "אנחנו לא רק נוסעים ב ג׳יפים אנחנו נכנסים למעבה היערות שכן רוב הסיכויים שלא נמצא את הנעדר ליושב לצד הדרך, אן הוא ממתין שיחלצו אותו סביר להניח שהוא נמצא בתוך הסבך או בצידי הדרך, בדרך כלל כעשרה מטרים בשביל אם לא מחפשים רגלית במקרים מסוימים אין סיכוי למצוא את הנעדר".

"יש בכל שנה כי ארבע אלף מדווחים, בתוכם הרבה ילדים או חיילים ומתוכם כ 200-300 מקרים כבדים כגון חולי אלצהיימר שנעלמו מבית אבות בבני ברק ולא מוצאים אותם על הספסל בחוץ. במקרה שכזה הנעדר עלול להימצא באזור אם המושבות, יש שם המון שטחים פתוחים וכאן אנחנו נכנסים שכן נדרש סיוע של כלבים או של אמצעים מיומנים ומתקדמים וטכנולוגיות".

כלבים לאיתור חולי קורונה

ליחידת הכלבנים לישראל מאות מתנדבים ברחבי הארץ העובדים בהתנדבות מלאה וללא כל תמורה. המתנדבים מסתנכרנים באמצעות הרשתות החברתיות כאשר 15 מתוכם עומדים הכן 24 שעות וזמינים לכל קריאה שלא תבוא. אנחנו מנסים להבין כיצד עובד המערך ומבקשים לקבל הסבר נרחב על סוגי הכלבים ועל המשימות השונות על פיהם מסווגים אותם לפי משימות.

"אנחנו מספקים שירות גם ביישובים ולרבש"צים ביישובים חקלאיים, הכלבים שלנו מסיים לרדוף אחר הגנבים וטרוריסטים חקלאיים ולתפוס אותם".

בן יעקב מפתיע: "אנחנו פעילים גם בתחום הקורונה, יכול להיות שאנחנו היחידים בעולם שמתעסקים עם זה, עם פטנט לגלות חולה קורונה לפי ריחות. יש לנו שותפים למיזם הזה גם בארצות הברית ואני יכול לחשוף שמדובר בקבוצה של יהודים חרדים שמסייעים לנו בתהליך הלמידה של הפטנט הזה, שנותן תשובות ברמת דיוק של 92% בתוך חמש שניות בלבד".

"במקומות שונים בעולם משתמשים בפטנט שלנו עדיין כפיילוט לדוגמה בכניסה לאצטדיונים או למקום ותחומים כלב מאבחן את הבאים בשער ועל פי הריח מזוהה על ידי הכלבים כחולה בנגיף נשלח הצידה על ידי המאבטחים בכניסה, הוא מקבל את כספו בחזרה. עדיין לא מתייחסים לזה בעול כאינדיקציה מחייבת, כולם מבינים שמדובר עדיין בפיילוט".

לשאלת בחזית האם הכלבים יודעים לאבחן חולה הקורונה לפי מוטציות וויריאנטים, משיב בן יעקב כי "עד עכשיו במסגרת תוכניות הלמידה הפיילוט זורם יפה עם הוויריאנט הבריטי, וויריאנטים נוספים המוכרים לכולנו. קשה לי לתת לך תשובה מדויקת שכן מדובר בפטנט בלעדי שכמו הנגיף בכללותו נמצא עדיין בשלבי למידה על ידי מדינות העולם כך הפטנט שלנו נמצא גם הוא בשלבי למידה. אבל הכיוון למרבה ההפתעה חיובי ועומד להפתיע בעזרת השם".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. נעלם לפני שנתיים ורק עכשיו "מספרים" את זה ?. השאלה מי העלים את המידע הזה. ומה החשדות לגבי ההעלמות. בכל מקרה זאת מסתמנת כרשלנות.
    אולי הוא אינו בין החיים, אולי ברח לחו"ל, ויש עוד המון "אולי" עכשיו נזכרים ?!

  2. ואואואואוואוואואוואוא
    בהצלחה להם בחיפושים!
    והכי רחמנות זה על אשתו שה' יעזור אישה עגונה הצער הכי גדול בעולם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים