שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו חנך את הקו האדום: "יום חג לישראל"
ראש הממשלה גזר את הסרט לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה | רגב הודתה ל"ראשי הרשויות של הקו", אך התעלמה מחולדאי שהחרים את הטקס
ראש הממשלה ברכבת הקלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (חמישי) את הקו האדום של הרכבת הקלה, וגזר את הסרט בפתח הטקס. מחוץ לטקס בפתח תקווה מחו מפגינים נגד הרפורמה המשפטית. למרות שהמפגינים הורחקו למרחק מסוים ממקום הטקס, הקריאות שלהם ורעש הזמבורות הורגשו היטב במקום.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אמי נולדה בפתח תקווה לפני 100 שנים, היו פה פרדסים, כמה בתים וקומץ מתיישבים, ותראו איפה אנחנו נמצאים היום. יום חג לישראל. אנחנו פותחים את הרכבת הקלה, אבל הדרך לא הייתה קלה. היו אנשים שהתנגדו, ולכן התעקשנו לבנות רכבות בין-עירוניות, מחלפים וכבישים".

עוד מבחזית החדשות

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע שיחרים את הטקס והוא אכן לא הגיע. בדבריה בטקס שרת התחבורה רגב ציינה את ראשי הערים שבהם עובר תוואי הקו, ללא שמו של חולדאי. כשהודתה לקודמיה בתפקיד רגב לא ציינה את שמה של שרת התחבורה לשעבר ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, שגם לא הוזמנה לטקס. לנתניהו אמרה רגב: "ראש הממשלה, אתה הקטר של מדינת ישראל, אתה זה שמחבר אותה לעולם".

ראש הממשלה והמוזמנים לטקס הגיעו בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

בטקס החגיגי שהתקיים במתחם הדיפו של הקו האדום בפתח תקווה, השתתפו גם בכירים במשרד התחבורה לצד מנכ"לים של חברות ממשלתיות רבות, לרבות מנכ"ל נת"ע חיים גליק ומנכ"ל חברת תב"ל עמירם לוין. מתחם הדיפו חולש על פני יותר מ-118 דונם, ומרכז את כלל המבנים הייעודיים הנדרשים לשירות ותמיכה בקו האדום כולו.

עוד מבחזית החדשות

לצד המתחם המרכזי נמצאת תחנת קריית אריה של רכבת ישראל, שהוסבה לתחנה משולבת המשמשת כתחנת הקצה של הקו האדום. תחנה זו היא הראשונה מסוגה בישראל המתוכננת כמתחם תחבורה משולב (מתח"ם), המכיל את כל סוגי כלי התחבורה, הרכבת הבינעירונית, הרכבת הקלה וקווי אוטובוסים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בטקס: "זהו יום משמעותי מאד למערך התחבורה של מדינת ישראל. חנוכת הרכבת הקלה במרכז הארץ מצעידה את ישראל קדימה ומבטיחה נגישות, יעילות ונוחות לצד השפעה משמעותית וחשובה על תעסוקה, דיור ותשתיות"

ראשי המחאה התייחסו לטקס ולחסימות הכבישים של המשטרה ואמרו: "נתניהו המנותק חסם חצי מגוש דן כדי לבוא להצטלם ברכבת הקלה, בזמן שמדינת ישראל דוהרת ב-200 קמ"ש אל תוך קיר בטון. המאבק ימשיך לרדוף את חברי ממשלת החורבן בכל מקום אשר ילכו, כדי להזכיר להם שעם ישראל חזק מהם ולעולם לא יאפשר להפוך את מדינתו לדיקטטורה משיחית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים