ח"כ צבי האוזר מתקווה חדשה העלה שאלה בוועדת החוקה שהתכנסה לדון בתקנות התו הירוק לפני זמן קצר: "יש שאלה לגבי העלות תועלת של ההסדר של הבדיקות בחו"ל שנקבע עוד לפני החיסון השלישי. מעבר לעובדה שאנחנו לוקחים להם מס' שעות של התעסקות בבדיקה אנחנו לוקחים מהם כמה מאות שקלים לבדיקה. זה למעשה ייבוא שירותי בריאות ממדינות זרות. הבדיקה הזו אינה מודל הפעלה מקובל במדינות שונות בעולם".
"באירופה לא נדרשת בדיקה של 72 שעות לפני הכניסה. יש לנו כ-150,000 מחויבי בדיקה וזו עלות של כ-60-50 מיליון ₪ המושתים על אזרחי ישראל וברמה השנתית כחצי מיליארד. ממנהל התעופה האזרחית, עולה כי באל-על, המוביל כ-25% מהיקף הנוסעים, מדובר על בין 10-2 נוסעים שבטלו את הטיסה שלהם 48 שעות לפני עליה למטוס".
"כמיליון שקלים לאיתור חולה אחד. כשעושים את החשבונאות הלאומית הזאת צריך לשים סימן שאלה על העלות תועלת שלה. האם התיירים הישראלים שטסים לחו"ל שורפים חצי יום, מוציאים מאה יורו לאדם, ואנחנו עושים את זה בשביל לקלוט באוויר עד 10 אנשים בחודש שכנראה בבדיקה חזרה לארץ היינו עולים עליהם בוודאות".
"נדמה לי שהנתון האמיתי הוא הביטולים של הכרטיסים. אנחנו יודעים מה הנתח של אל-על אל מול האחרים ואני חושב שהנתונים שבידי משרד הבריאות לא נכונים. אני מדבר על עשרות בחודש ואתם מדברים על אלפים. אם יתגלה שמדובר על עשרות בודדות בחודש, יש להבין כמה זה עולה ועל האוצר לתת דעתו לגבי שירותי רפואה בחו"ל".
אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור אמרה: "התקנות המחייבות בדיקה נכנסו לתוקף סביב ינואר וראינו ירידה מ-8% כניסת תחלואה לישראל ל-1%. הדלתא מאוד משמעותית גם ביחס לכך שיש חיסון שלישי. מדובר במאות אם לא אלפי מקרים בהם נמנעת כניסת תחלואה לישראל. יש הרבה מדיניות שעדיין נוקטות במדיניות הבדיקות ללא קשר לסטטוס החיסוני".
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "לפעמים מחלימים יוצאים חיוביים עוד זמן רב אחרי שהבריאו ואז יעלו למטוס למרות זאת ולא יוכלו לחזור ארצה למרות שהם מחלימים. בארץ הם מסתובבים בכל מקום עם תו ירוק ובחזרה מחו"ל זה מגביל אותם".
אילנה גנס השיבה: "אכן נתקלנו במקרים כאלו ולכן מחלימים עד 90 יום פטורים מהצגת הבדיקה גם בהלוך וגם בחזור".
היו"ר סיכם את הדיון: "בחודשים האחרונים שונתה המדיניות בהקשר לכניסה לישראל. בעבר דרשנו בידוד של 14 ימים עם קיצור ל-7 ועברנו ל-24 שעות. עד לרגע זה לא נפתרה בעיית הנכנסים מנתב"ג בתחב"צ. נצביע על התקנות אך נקיים בתוך זמן קצר דיון בו תצטרכו להביא נתונים יותר ברורים בעניין הזה".
"אלו כמעט התקנות העתיקות ביותר שחודשו כנראה בצורה די אוטומטית. ח"כ האוזר הציג נתונים ממנהל התעופה מחברת אל-על ויש אי הלימה בנתונים. נבקש לתת ביטוי למדיניות החדשה לגבי מחוסנים ומחלימים. זאת נוסף על דעיכה מסוימת של הגל".