שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק דרעי 2" אושר בוועדה ויועבר להצבעה במליאה
החוק אושר בוועדה המיוחדת וצפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת עוד במהלך היום | סיכוי גבוה שהחוק יפסל על ידי בית המשפט העליון
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: דוברות ש״ס

הוועדה המיוחדת לגיבוש "חוק דרעי 2" אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי שתמנע מבג"ץ להתערב במינויי שרים. ההצעה צפויה להגיע עוד היום להצבעה במליאת הכנסת. ההצעה עשויה לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לשוב שולחן הממשלה לאחר שמינויו נפסל עלי ידי בג"ץ.

על פי ההצעה, בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן. ההצעה עברה ברוב של 9 ח"כים נגד 6 ח"כים.

עוד מבחזית החדשות

בקואליציה מקדמים את הצעת "חוק דרעי 2", למרות שמדובר בחוק יסוד, שסיכויי גבוהים להיפסל על ידי בג"ץ. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית".

במהלך היום צפויה לעלות במליאת הכנסת גם הצעת החוק של סיעת ישראל ביתנו להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ומועצה אזורית מגילות בצפון ים המלח. בישראל ביתנו אמרו: "אנחנו מצפים מחברי ממשלת "הימין על מלא" לעמוד פעם אחת בהבטחות שלהם לבוחרים ולתמוך בהצעה בקריאה טרומית".

אתמול אושרו שלוש הצעות חוק בקריאה ראשונה, חוק הנבצרות, פסקת ההתגברות וביטול חוק ההתנתקות. ההצעה הראשונה שאושרה, ברוב של 61 תומכים מול 51 מתנגדים היא חוק הנבצרות, ועל פיה ניתן יהיה להכריז על ראש ממשלה נבצר רק ברוב של 90 חברי כנסת או במקרים חריגים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים