סקר שהקיף למעלה מ-25,000 משתתפים (בין הגילים 18–40) ב-35 מדינות בעולם וביניהן ישראל ( 1000 משתתפים מישראל), ונערך בחודש אפריל (15/4-25/4) בדק האם יזמות מיועדת לאנשים צעירים ומהו הגיל האידיאלי להקמת עסק. הסקר נערך על ידי חברת הרבלייף באמצעות מכון OnePoll. מן הסקר עלה כי הגיל האידיאלי להקמת עסק לדעת הנשאלים הוא גיל 28.
עוד עלה מן הסקר כי עבור המשיבים הגלובליים המעוניינים להקים עסק (74%), 51% מהם חוששים שלא יתייחסו אליהם ברצינות בשל גילם – אך במקביל רואים בו גם גורם חיובי. למעשה, מחצית מהיזמים הגלובליים סבורים שגילם יסייע לסיכויי ההצלחה שלהם, שישה מתוך עשרה (61%) אמרו שהגיל הוא מרכיב חיובי כי הם טובים יותר באימוץ טכנולוגיה חדשה בהשוואה לדורות קודמים, ו-43% אמרו שהם נוטים יותר לאמץ רעיונות חדשים שטרם נחקרו.
29% מהמעוניינים להקים עסק אמרו כי הם "פחות חוששים להיכשל" מדורות אחרים, 31% מהנשאלים רואים ביזמות הזדמנות לשינוי קריירה, ואילו 26% מעוניינים להשלים הכנסה לאחר צמצום שעות העבודה שלהם – עבור רבים, כנראה בשל המגפה המתמשכת.
עבור אלו שהיו מועסקים בעבר כשכירים ומעוניינים כיום ביזמות, 60% מהנשאלים הגלובליים אמרו כי אחת הסיבות היא כי נמאס להם לשמוע "לא" מעובדים ומנהלים מבוגרים יותר. אחוז זהה (60%) לא הרגישו שהרעיונות שלהם נלקחו בחשבון בתפקידים קודמים.
"אם העבודה עם יזמים לאורך 41 השנים האחרונות לימדה אותנו משהו, זה שללא קשר לגילכם, ההבדל בין הצלחה לכישלון טמון לרוב בבניית יסודות עסקיים טובים, נכונות ללמוד, להסתגל ולעבוד קשה ותשוקה לעבודה שלכם, "אמר ג'ון דה סימון נשיא הרבלייף. "אין זמן
טוב מההווה." אבל תשוקה ליזמות אינה אומרת שהמשיבים ממהרים לבחור באפיק זה; לדעתו של המשיב הממוצע, לאדם המקים עסק משלו צריכות להיות חמש שנות ניסיון.
רבים מהנשאלים מצפים להתמודדות עם אתגרים לאורך הדרך. האתגרים העיקריים איתם התמודדו היזמים הגלובליים כללו שכר מספק שיכסה על עלויות (35%), הסתגלות ל"נורמלי החדש" בעקבות המגפה (35%), ומכירות/גיוס לקוחות (35%).
תוצאות הסקר הראו כי 63% מאמינים שהדור שלהם מתמודד טוב יותר עם אתגרים ייחודיים בעת הקמת העסק, בהשוואה לדורות קודמים.
"כשיזמים צעירים לומדים כיצד לנהל את האתגרים היום-יומיים הכרוכים בפתיחת עסק משלהם, זה חיוני שהם יקיפו את עצמם בקהילה תומכת הכוללת מנטורים ואנשים שידחפו אותם ללא הפסקה כדי להגיע לשלב הבא", הוסיף דה סימון.
בישראל: ל- 65% אחוזים מהנשאלים הישראלים יש חלום להפוך יזמים, בעוד ש 19% מהם ציינו שהם כבר בעלי עסק. מבין המעוניינים ביזמות – "להיות הבוס של עצמי" נמצא כגורם המניע העיקרי (44%), ואחריו היכולת ללכת בעקבות התשוקה שלהם (43%).
יותר משלושה מתוך עשרה נשאלים אמרו שהם רוצים לפרנס את משפחתם (36%) או מעוניינים בגמישות רבה יותר בעבודה (31%).
עוד עלה מהמחקר כי 28% מהנשאלים הישראליים רואים ביזמות הזדמנות לשינוי קריירה, ואילו 18% מעוניינים להשלים הכנסה לאחר צמצום שעות העבודה שלהם.
עבור אלו שהיו מועסקים בעבר כשכירים ומעוניינים כיום ביזמות: 52% מהנשאלים הישראליים אמרו כי אחת הסיבות היא כי נמאס להם לשמוע "לא" מעובדים ומנהלים מבוגרים יותר ו-59% לא הרגישו שהרעיונות שלהם נלקחו בחשבון בתפקידים קודמים.
רבים מהנשאלים מצפים להתמודדות עם אתגרים לאורך הדרך. האתגרים העיקריים איתם התמודדו היזמים הישראליים כללו שכר מספק שיכסה על עלויות (40%) מימון העסק (37%), ומכירות/גיוס לקוחות (33%).