יבואנית המזון "דיפלומט" תעלה מחירים במוצרים רבים תחת שליטתה. אמש הודיעו מהחברה לרשתות השיווק על ההתייקרויות שיחלו במרץ.
היבואנית שלחה לרשתות בקשה להתייקרות עבור מאות מוצרים, שמחירם יעלה בלפחות 4% וב-14% לכל היותר. בין היתר מדובר על טונה בשימורים 'סטארקיסט', קטשופ 'היינץ' ואפילו קורנפלקס.
כך למשל, מחיר של טונה סטראקיסט צפוי לעלות ב-4.4%; של קטשופ היינץ ב-4.5%; של דגני בוקר "קלוגס" ב-6% – התייקרות זהה לשל עוגיות "לוטוס"; מחיר חבילת צ'יפס מסוג פרינגלס יעלה ב-7%. בין היתר, דיפלומט היא היבואנית גם של מוצרי הצריכה של "פרוקטור & גמבל" – שכוללים גם את אולוויז, טמפקס, פיירי ודורסל.
בקרב הציבור ורשתות השיווק לא ציפו לעליית המחירים מאחר ודיפלומט הודיעו שלא יעלו את המחירים לאחר שהמנכ"ל ובעל השליטה נעם וימן נחקר לאחרונה באזהרה ברשות התחרות.
אך דיפלומט מצטרפת לשורת החברות שכבר הודיעו כי הם מייקרות את מוצריהן, כך למשל אוסם הודיעה שהיא מייקרת את הפסטות ב-6%. מלבד הפסטה, אסם תעלה מחירים של מאות מוצרים, בהם: דגנים, חטיפים, קפה, פסטות, פתיתים, אטריות, קוסקוס ורטבים. עליית המחירים צפויה להיות משמעותית ולנוע בין 3% התייקרות ל-7% – משמע 4.6% התייקרות בממוצע.
שבועיים אחרי אסם, גם שסטוביץ', המתחרים העיקריים בתור המייבאים של פסטה ברילה הפופולרית, העלו מחירים. מדובר בעלייה משמעותית יותר: התייקרות של בין 9% ל-15% עם עלייה ממוצעת של 12%, בהתאם לסוג הפסטה.