שיתוף
תגובות
כלכלה » בלאק פריידיי: הוצאות הישראלים זינקו ב-19%
ללא מיתון
על פי נתוני שב"א, הוצאות הישראלים באשראי ביום שישי האחרון בשעות 15:00-8:00 הסתכמו ב-887 מיליון שקל, לעומת 745 מיליון שקל בשעות המקבילות בבלאק פריידיי אשתקד
כרטיס אשראי | צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק

יום שישי השחור? לא בטוח. הישראלים לא מוותרים על ימי הקניות המסורתיים, ולפי נתוני חברת הסליקה שב"א, הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי, בעקבות מבצעי בלק פריידי בישראל הסתכמו ביותר מ-887 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 19% לעומת ההוצאות המקבילות בשנה שעברה, שהסתכמו ב-745 מיליון שקל. 

נתוני חברת שב"א מתייחסים הן לרכישה בחנויות והן לרכישות אונליין. ביום שישי האחרון ה-25 בנובמבר בשעות הפעילות של החנויות בין  השעות 8:00 ל-15:00 נרשמה עליה מתונה ברמת ההוצאות היומית בשיעור של 11.2%. אך היקף ההוצאות הכללי הסתכם ב-1.29 מיליארד שקל, לעומת 1.16 מיליארד שקל אשתקד. 

בנוסף לבלק פריידי, בשנים האחרונות נפוץ גם בישראל "חג קניות" מקומי – שופינג IL ,  שנחגג במשך יומיים בתאריך  ה-9-10 בנובמבר. על פי נתוני חברת הסליקה, היקף ההוצאות במשך היומיים של החג הישראלי הסתכם ב-2.686 מיליארד שקל, היקף הוצאות דומה לזה שנרשם ב-2021. מתווה ההוצאות בכרטיסי האשראי נעשה בעיקר דרך רכישה אונליין שאחראית על 58% מההוצאות והסתכמה ב-1.57 מיליארד  שקל, סכום דומה לזה שנרשם אשתקד. 

למרות זאת, הנתונים של השנתיים האחרונות נמוכים מאלו שנצפו ב-2020. בשנה זו הוצאות האונליין ב-שופינג IL הסתכמו ב-1.63 מיליארד שקל, היקף שגבוה ב-3.5% מההוצאות בשנתיים האחרונות.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים