שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ירדן והאמירויות מגנים את חיסול פחריזאדה
חיסול המדען
בהודעת מדינת איחוד האמירויות נכתב כי זו "לא העת להתלקחות מיותרת ועל הצדדים לשמור על איפוק מריבי" • המטה ללוחמה בטרור באזהרת מסע לנופשים באמירויות
מגדל בורג' ח'ליפה בדובאי | צילום: Kateryna Galkina, שאטרסטוק

מפתיע? ירדן הצטרפה לשרשרת הגינויים נגד חיסול המדען האיראני מוחסן פחריזאדה ביום שישי בטהראן. בהצהרה מטעם משרד החוץ בממלכה נאמר כי יש להפחית את המתח באזור.

בנוסף, מדינת איחוד האמירויות הודיעה כי היא מגנה אף היא את חיסול מדען הגרעין האיראני. בהודעה מטעם האיחוד נמסר, כי "ההתנקשות עלולה להביא להתלקחות הסכסוך באזור – על הצדדים לשמור על איפוק מרבי".

בתוך כך, בישראל חוששים מתגובה איראנית לחיסול, כאשר על אף שישראל לא אישרה כי היא שעומדת מאחורי ההתנקשות, באיראן תמימי דעים כולם כי ישראל וארצות הברית הם שעומדים מאחורי 'המעשה הנפשע' ומבטיחים נקמה.

המטה ללוחמה בטרור פרסם אמש אזהרת מסע לאיחוד האמירויות, על רקע החשש כי איראן תבחר לנקום את מותו של פחריזאדה דווקא על אדמת האמירויות ובכך לסמל את התנגדותה לנורמליזציה עם הישות הציונות.

יצוין, כי אזהרת המסע כבר יצאה לפני שבועות אחדים, אך לאחר החיסול היא קיבלה פומבי והבלטה. בהודעה מטעם 'המטה ללוחמה בטרור' נכתב, כי "לאור נוכחות ופעילות התארגנויות טרור, מתקיימים סיכונים ממשיים לביטחונם של אזרחי ישראל המבקרים ושוהים באיחוד האמירויות הערביות". במטה המליצו לישראלים, שלא לבקר במדינות אלו.

בחדשות 12 דווח אמש, כי גורמי ביטחון נערכים לאפשרות שהאיראנים ינסו לפגוע בישראלים הנופשים באיחוד האמירויות.

לפי הדיווח, במערכת הביטחון נערכים בימים האחרונים למגוון פעולות אירניות אפשריות כאשר ההנחה היא, כי תאי טרור רדומים שהקימו האיראנים בשנים האחרונות על אדמת אירופה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק, יופעלו דווקא בימים אלו ויבואו לידי ביטוי באמצעות ניסיונות לפגוע בשגרירויות ישראליות ובקהילות יהודיות ברחבי העולם.

עוד דווח, כי לאירן היכולת לפעול מול נתיבי השיט הישראליים בים האדום וכן לשגר רקטות או לפגוע באמצעות מל"טים וטילי שיוט מבסיסים שלהם הנמצאים בתימן, סוריה, עירק, לבנון ועזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים