שיתוף
תגובות
כללי » מאות רבות של טילים בליסטיים שוגרו הלילה מאיראן וכיסו את כל שטח ישראל | מה קרה- דקה אחר דקה
איראן: התגובה הסתיימה
איראן רמזה: סיימנו את הנקמה שלנו. ישראל דווקא לא רמזה: המערכה להשמדת אויבינו רק התחילה | כל העכונים מהלילה הדרמטי
טילים בצפון קוריאה | צילום: mwreck, שאטרסטוק

איראן שיגרה 181 טילים בליסטיים לעבר ישראל הערב (שלישי), בטהרן טענו שמדובר בתגובה על חיסול הנייה, נסראללה והבכיר שהיה עימו. אזעקות הופעלו כמעט בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום.

שר החוץ האיראני: "פעולתנו הסתיימה, אלא אם ישראל תחליט לזמן נקמה נוספת"

שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י כתב ברשת X כי במתקפת הטילים שלה "טהראן תרגלה הגנה עצמית", והוסיף: "הפעולה הסתיימה, אלא אם ישראל תחליט לזמן נקמה נוספת".

01:23 – אחרי התרעת הפינוי: בלבנון מדווחים – צה"ל תוקף בדאחייה בביירות

00:31 – הקלה בהנחיות פיקוד העורף: בוטלו המגבלות שהוטלו ב-14:00 במרכז הארץ

דובר צה"ל עדכן כי בתום הערכת מצב, הוחלט לבטל את המגבלות שהוטלו אתמול בצהריים באזורי הכרמל (למעט דליית אל-כרמל ועוספיא), ואדי ערה (למעט מועצה אזורית מגידו וליקנעם עלית), מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון, השפלה, ירושלים ושפלת יהודה.

00:25 – דובר צה"ל בערבית לתושבים בדאחייה: "לפנות מבנים באופן מיידי"

דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, פרסם אזהרה ברשת X לתושבים ברובע הדאחייה בביירות, וקרא להם לפנות בניינים שהופיעו במפה שצירף. אדרעי הזהיר כי "כל מי שנמצא בבניינים הללו ובמבנים הסמוכים להם בשכונת חארת חריכ, אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה. למען בטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנים הללו באופן מיידי ולהישאר במרחק של לפחות 500 מטר מהם".

23:50 – גלנט: "מי שתוקף את ישראל משלם מחיר כבד"
שר הביטחון יואב גלנט: "יחד עם הצמרת המבצעית של צה"ל, עקבתי הלילה ממוצב הפיקוד אחר פעולות ההגנה המוצלחות של המתקפה האיראנית הפושעת נגד מדינת ישראל. איראן לא הפיקה לקח – מי שתוקף את מדינת ישראל משלם מחיר כבד".

23:25 – נתניהו: "איראן עשתה טעות והיא תשלם על כך"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, לאחר הירי: "הערב איראן שוב תקפה את ישראל במאות טילים. המתקפה הזו נכשלה. היא סוכלה בזכות מערך ההגנה האווירי של ישראל, שהוא המתקדם ביותר בעולם".

"אני מברך את צה"ל על ההישג המרשים. היא גם סוכלה בזכות העירנות והאחריות שגיליתם אתם – אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "אני מודה גם לארה"ב על תמיכתה במאמץ ההגנה שלנו. איראן עשתה הערב טעות גדולה – והיא תשלם על כך".

נתניהו הוסיף: "המשטר באיראן לא מבין את נחישותנו להגן על עצמנו ואת נחישותנו לגמול לאויבינו. סינואר ודף לא הבינו זאת, נסראללה ומוחסן לא הבינו זאת, וכנראה יש בטהרן כאלה שלא מבינים זאת. הם יבינו. נעמוד בכלל שקבענו: מי שתוקף אותנו – אנחנו נתקוף אותו".

"זה נכון בכל מקום שאנחנו נלחמים בציר הרשע. זה נכון ליהודה-ושומרון, זה נכון לעזה, ללבנון, לתימן, לסוריה – וזה נכון גם לאיראן", אמר נתניהו. "אנחנו נלחמים בציר הרשע בכל מקום, כולל חיילנו הגיבורים שפועלים עכשיו בדרום לבנון ובעזה".

23:05 – ביידן: ארה"ב תומכת בישראל באופן מלא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לראשונה על המתקפה האיראנית ואמר ש"ארה"ב תומכת בישראל באופן מלא". ביידן ציין כי הוא ישוחח עם ראש הממשלה נתניהו בקרוב. לדבריו, כעת מתקיימים דיונים על אופי התגובה, והשלכות המתקפה האיראנית "יתבררו בהמשך".

22:25 – הרמטכ"ל לאחר הערכת מצב: "נבחר מתי לגבות את המחיר"

הרמטכ״ל הרצי הלוי, לאחר הערכת מצב בעקבות המתקפה האיראנית: "הוכחנו את היכולת שלנו למנוע מהאויב הישג, בשילוב שבין התנהגות אזרחית מופתית ומערך הגנה אווירי חזק מאוד. אנחנו נבחר מתי לגבות את המחיר, ולהוכיח את יכולות התקיפה המדויקות והמפתיעות שלנו, בהתאם להנחיית הדרג המדיני".


21:50 – ארה"ב על המתקפה האיראנית: "יהיו השלכות רציניות"

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התייחס לאפשרויות התגובה על התקיפה האיראנית. לדבריו, ארה"ב תתייעץ עם ישראל, אך יהיו לכך "השלכות רציניות".

"איראן שיגרה היום יותר מ-200 טילים בליסטים נגד מטרות בישראל". לדבריו, ארה"ב סייעה במערכי ההגנה האווירית, ויירטה חלק מהשיגורים, בתיאום יוצא דופן.


21:30 – צה"ל: נתקוף הלילה בעוצמה ברחבי המזרח התיכון

בצבא הדגישו לאחר הירי מאיראן שאין פגיעה בכשירות חיל האוויר ובמערכות ההגנה האווירית: "אנו ממשיכים לפעול באופן מלא וכבר הלילה, כמו בשעה זו – חיל האוויר ימשיך לתקוף במזרח התיכון באופן עוצמתי".

21:05 – בכיר איראני לרויטרס: רוסיה עודכנה לפני המתקפה, גם ארה"ב הוזהרה באמצעים דיפלומטים מעט לפני התקיפות

20:40 – כ-180 טילים שוגרו מאיראן, נפילות במרכז ובנגב

איראן שיגרה 181 טילים לעבר ישראל, עשרות מהם יורטו. כמה נפלו בשטחים פתוחים. בגדרה מבנה בית ספר שהיה ריק נפגע ישירות, רסיסים אותרו בכמה זירות.

20:35 – דובר צה"ל: היו פגיעות בודדות, ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הצהרה. לדבריו, רבים מהשיגורים יורטו, והיו פגיעות בודדות במרכז ובאזורים נוספים ברחבי הארץ. "בשלב זה אנו לא מזהים איומים נוספים", אמר הגרי. "לירי הזה יהיו השלכות – התוכניות מוכנות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. Your article is truly outstanding and impactful.
    I know how difficult it is to put together a piece
    like this, and your effort is very evident. Keep up the great work,
    as your writing means a lot. Thanks a lot for sharing this wonderful piece!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים