שיתוף
תגובות
חדשות » "תהליכי עומק מדאיגים": בהרצליה ייאסר ללימוד במוסדות החינוך- ספר אזרחות המזוהה עם פורום קהלת
חופש בלי ביטוי
עיריית הרצליה, הוציאה את הספר 'להיות אזרחים בישראל' ממערכת החינוך: "מדובר בספר לא דמוקרטי" • סיעת הליכוד בעיר הגיבה: "שמאל בולשביקי שלא יודע גבול"
הרצליה | צילום: Lukasz Stefanski, שאטרסטוק

עיריית הרצליה תוציא ממערכת החינוך בעיר את הספר “להיות אזרחים בישראל” משום היותו מזוהה עם אנשי פורום קהלת. לאחרונה עלה דיון במועצת העיר בהרצליה לגבי שימוש בספר האזרחות שד”ר אביעד בקשי היה היועץ המדעי שלו. ראש העיר יריב פישר, איש יש עתיד צריך לומר, הטיל וטו על ספר האזרחות הזה.

בדיון שהתקיים במועצת העיר לאחרונה על ספר האזרחות נאמר כי הספר מהווה “סימפטום של תהליכי עומק מדאיגים שהתחוללו במשרד החינוך במהלך העשור האחרון” ו-“מסמך החותר תחת יסודות המבנה החוקתי במדינה” וכי “לאור הביקורות המקצועיות על הספר הספציפי הנ”ל לפיה הוא כולל לכאורה בצד תכנים ראויים גם הכשרת לבבות לתהליכים החותרים תחת השיטה הדמוקרטית בישראל”. ובסופו של הדיון נקבע כי “הספר יצא ולא ייכנס למערכת בהרצליה”.

תגובת חברי הליכוד בהרצליה: “השמאל הבולשביקי איננו יודע גבולות, עכשיו גם מוציאים ספר לימוד מבתי הספר בעיר, רק בגלל שיש בו תמיכה ברפורמה המשפטית, וחלילה שתלמידים יוכלו להיחשף אליו ולגבש דעה משל עצמם. אין לנו אלא לצטט מהלכתו של בית המשפט העליון שקבע כי: ‘שלטון הנוטל לעצמו את הרשות לקבוע מה טוב לאזרח לדעת, סופו שהוא קובע גם מה טוב לאזרח לחשוב; ואין סתירה גדולה מזו לדמוקרטיה אמיתית, שאינה ‘מודרכת’ מלמעלה”.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: “הספר כולל מסרים החותרים תחת יסודותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל, ועל כן לא יהיה חלק מפרויקט השאלת ספרים בבתי הספר בעיר בהרצליה”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “בניגוד גמור לדברי ראש עריית הרצליה, ספר האזרחות לא נערך על ידי פורום קהלת ואינו מזוהה עם פורום זה”.

“הספר פורסם בשנת 2016 לאחר עבודה רחבה של מומחים מכל קשת העמדות. עבודת הכנה שהתבצעה בפיקוח מנהלי תחום הדעת אדר כהן, אלירז קראוס (כמ”מ) ויעל גוראון, בתקופת כהונותיהם של שרי חינוך מגוונים: סער, פירון ובנט”.

“הספר משקף את מטרות תוכנית הלימודים באזרחות וחוק חינוך ממלכתי להנחלת עקרונות המדינה כיהודית ודמוקרטית. לאור זאת, הספר מציג את מגוון הדעות ומאפשר לתלמידים לגבש עמדה באופן עצמאי ומושכל”.

הצטרפו ועקבו אחר

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים