שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עו"ד בומבך: הפרקליטות ירתה לעצמה ברגל, מילצ'ן היה ממקימי יש עתיד
יו"ר יש עתיד מעיד בתיק 1000 של ראש הממשלה | עו"ד אילן בומבך בהערכה: "הפרקליטות קיוותה שלפיד יוכיח את מעורבות נתניהו בהטבות למילצ'ן. העדות הוכיחה את ההיפך"
עו"ד אילן בומבך | צילום: ויקיפדיה

עדותו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בתיק 1000 של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעוררת עניין רב בעולם המשפט. בראיון שהעניק עורך הדין אילן בומבך לערוץ 7 הוא העריך כי עדותו של לפיד, לא רק שלא סייעה לפרקליטות להציג את הנרטיב אותו ביקשה להציג, אלא אף היוותה מכה מסוימת עבורה.

לדברי עו"ד בומבך "הפרקליטות מבקשת להביא עד מטעמה, וזה אומר שהיא מנסה לבסס תזה מסוימת. הם הביאו את לפיד כדי לבסס את העובדה שמילצ'ן השתמש בנתניהו כדי לקבל הטבות מס, אבל העד שהם הביאו הוא בעייתי מאוד. ראשית כי מדובר בראש האופוזיציה ולכן הוא אדם שמצוי ברצון לרשת את נתניהו ולכן צריך לקבל את העדות שלו בהרבה זהירות והסתייגות".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף עו"ד בומבך, כי כעת מסתבר שעדותו של לפיד אינה מסבכת את ראש הממשלה כלל. "הוא אמר שהוא דיבר (על מילצ'ן) עם נתניהו פעמיים לא בישיבות מסודרות, אלא בפגישת מסדרון ונתניהו אמר שזה רעיון טוב, אבל מהעדות של לפיד עולה שנתניהו עשה את זה רק כדי לסמן וי. אנחנו מכירים את נתניהו שכשהוא רוצה משהו הוא יודע "להתאבד" על זה, וכאן עשה את זה כלאחר יד, כאילו כדי לצאת ידי חובה ולא נלחם על זה, כך שאין כאן משהו בעייתי".

לעומת זאת "אם יש משהו בעייתי זו ההתנהלות של לפיד, כיוון שכפי שהוא העיד וכפי שעלה בחקירתו במשטרה הוא זה שקיים שתי פגישות משמעותיות עם מילצ'ן ועם עורך דינו בעניין הטבות המס לתושב חוזר שמילצ'ן ביקש שיאריכו אותן. הוא זה שקיים את הפגישות הללו ובחן את הדברים לגופם. אמנם בסופו של דבר הוא החליט שלא לקבל את הבקשה בהתאם להמלצת אנשי האוצר, אבל הוא לא זרק את הבקשה מהמדרגות".

עוד ציין עו"ד בומבך כי "לפיד עבד אצל מילצ'ן. מילצ'ן היה ממקימי יש עתיד ועד היום הוא חבר קרוב מאוד של לפיד. רואים שלפיד נכנס לזה מתוך רצון רב ולא ראה בכך ניגוד עניינים וגם כשנשאל אם הוא ראה משהו בעייתי בהתנהלות נתניהו הוא השיב בשלילה".

עוד הוסיף עו"ד בומבך כי: "לא יעלה על הדעת שהוא סבור שהוא עושה משהו פסול. כשמדברים על עבירה פלילית יש גם את המעשה וגם את המחשבה הפליליים וכאן אף אחד מהמעורבים לא ראה בכך משהו בעייתי. לכן מבחינת הפרקליטות העד לא רק שלא מסייע לנרטיב שלה, אלא שיש כאן עדות שהיא מעין גול עצמי. זה עד שגורם נזק לתזה של הפרקליטות, ואם אנחנו זוכרים שלפיד לא נחקר באזהרה, וטוב שכך, ובוודאי שלא הוגש נגדו כתב אישום, אז ברור שגם בכתב האישום נגד נתניהו לא היה צריך לשרבב את האירוע הזה כי ברור שהוא לא עשה משהו פסול. לכן עדותו של לפיד מאוד בעייתית לפרקליטות".

באשר למעמדו של לפיד כראש האופוזיציה הדגיש בומבך כי מעמד זה הופך אותו ל"עד מעוניין" ולא עד אובייקטיבי. "ידוע שגם כשהוא היה שר אוצר הוא היה במפלגה יריבה, שהוא מתכוון להתמודד מטעמה על ראשות הממשלה, וגם כעת הוא טוען לכתר, ולכן בית המשפט מתייחס מאוד בזהירות לעדות של אדם כזה, ומבקש ראיות חיצוניות נוספות לדברים, וראיות נוספות כאלה אין".

"דפוס הפעולה של נתניהו לא היה תמיד לטובת מילצ'ן", טען עו"ד בומבך. "בהרבה הזדמנויות נתניהו פעל בניגוד לאינטרס של מילצ'ן כמו במקרה ערוץ 10 שנתניהו פעל לסגירתו למרות שמילצ'ן היה מבעלי הערוץ". בנוסף הזכיר עו"ד בומבך, כי החוק שהיה רלוונטי למילצ'ן נחקק בתקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה בתמיכת יעקב נאמן ומה שהוצע בתקופת נתניהו היה רק הארכת הפטור לעוד עשר שנים.

עוד מבחזית החדשות

"אין ספק שלמילצ'ן יש הרבה זכויות וראשי הממשלה השונים ידעו להוקיר את פועלו ודאגו לארגן לו ויזה, אבל החוק הזה לא נועד רק למילצ'ן, אלא מדובר בחוק שחל על כל תושב חוזר, מעבר לכך שנתניהו אינו בעל הסמכות אלא שר האוצר. לכן עדות לפיד לא מסבכת את נתניהו אלא מהווה מכה מסוימת לפרקליטות".

באשר להחלטה שלא לחקור את לפיד תחת אזהרה, אמר בומבך כי "אם שופטים את זה לחומרה ומחליטים להעמיד לדין את נתניהו, קל וחומר שצריך להעמיד לדין את לפיד כי הוא היה בעל הסמכות והוא שפעל באופן נמרץ יותר, ואפילו קיים אצלו בבית ישיבות ולא במשרד, טיפול VIP שאף אחד לא זוכה לו. אני לא אומר שיעמידו אותו לדין, כי ההמלצה שלו לא הייתה להמשיך עם זה הלאה והמחשבה לא הייתה פלילית, אבל בוודאי שאם לא מעמידים לדין את לפיד בוודאי שאין מקום להעמיד לדין את נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים