שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השרים מתפטרים – הח"כים מגישים חוקים
במפלגות החרדיות
השרים דרעי וליצמן וסגן השר מקלב פרשו מהכנסת מייד לאחר ההשבעה במסגרת החוק הנורבגי כדי להחזיר את טייב, טסלר וברוכי • וגם: איזה חוקים הגישו הח"כים החרדים
דרעי, גפני, ליצמן | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל היום (שלישי) בצהריים את התפטרותם מהכנסת של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן במסגרת החוק הנורווגי. דרעי התפטר בכדי לאפשר ליוסי טייב לחזור לכנסת, ליצמן התפטר בכדי לאפשר את כניסת יעקב טסלר.

מאוחר יותר, סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב הגיע ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והגיש לו את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנרווגי. עם כנסת התפטרות סגה"ש מקלב לתוקף יכנס אליהו ברוכי לכהן כחבר כנסת מן המניין. סגה"ש מקלב ימשיך לכהן בתפקידו כסגן שרת התחבורה. מקלב מגיש את התפטרותו ללוין בעת ששה במעון ראש הממשלה שברחוב בלפור בירושלים.

במקביל, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיש הערב את הצעת החוק הראשונה שלו לכנסת ה24 – "הצעת חוק פסקת ההתגברות". בדברי ההסבר להצעת החוק כותב ח"כ גפני כי בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו מוצע לקבוע הוראה המאפשרת לכנסת ברוב של 61 חכי"ם לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד.

ח"כ יעקב אשר הניח היום על שולחן הכנסת ה-24 לא פחות מ-38 הצעות חוק, מרביתן בנושאים חברתיים, סיוע בתחומי חינוך ורווחה. חלק מהצעות החוק כבר נמצאים בתהליכי חקיקה מתקדמים לאחר שהוגשו בכנסות קודמות ועתה התקווה היא כי תוקם ממשלה יציבה וניתן יהיה להשלים את התהליך עד תום.

בין הצעות החוק ניתן למנות את ההצעות הבולטות הבאות: תיקון חוק הגזענות לכלול בו את המונח "חרדי" לצד ההגדרות הקיימות כיום, כדי למנוע פרשנות משפטית מוטה הקיימת כיום על םיה הסתה נגד חרדים אינה גזענות כי הם אינם מוגדרים כמגדר או גזע נפרד. התיקון בחוק יבטיח שתהיה ענישה מחמירה על מי שיסית נגד ערכי הדת וציבור שומרי התורה והמצוות.

כמו כן הצעת חוק חברתית בולטת להעניק פטור ממס רכישה ליתומים שרוכשים עבורם דירה ולהגדיר זאת כדירה ראשונה. מדובר בחיסכון של עשרות אלפי שקלים.

דגל נוסף שח"כ אשר מניף מזה שנים הוא נושא החינוך המיוחד. הצעת חוק שלו שהוגשה היום מדברת על השוואת תקצוב ילדי החינוך המיוחד הלומדים בשילוב במוסדות רגילים לאלו הלומדים במוסדות חינוך מיוחד. כמו כן פתח הרב יעקב אשר שדולה מיוחדת לקידום כלל ילדי החינוך המיוחד למד מספר שדולות נוספות.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיש מיד עם כינון הכנסת ה-24 הצעת חוק הקובעת כי מועמד המסית נגד הציבור החרדי לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת

הצעת החוק נועדה לתקן את סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, הקובע כי אחת העילות לפסילת רשימת מועמדים הינה "הסתה לגזענות". אלא שלפי פרשנות היועץ המשפטי לממשלה, מצומצמת של גזענות, המתייחסת רק למקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני.

אי התייחסות המחוקק להסתה והפגיעה נגד האוכלוסייה החרדית אפשרה לאביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, להסית במערכות הבחירות האחרונות נגד הציבור החרדי, בשורת אמירות, ראיונות ותשדירי בחירות שהרעילו את האווירה בציבור הרחב והביאו להסתה ואף אירועי אלימות נגד הציבור החרדי.

בהצעת החוק הוצע להרחיב את עילת פסילת מועמדים לכנסת בגין גזענות, גם עבור הסתה נגד האוכלוסייה החרדית, במטרה למנוע את ההסתה המתמשכת של ליברמן וחבריו.

ישיבת סיעת דגל התורה | צילום: באדיבות המצלם
דרעי מתפטר | צילום: באדיבות המצלם
מקלב מתפטר | צילום: באדיבות המצלם
ליצמן מתפטר | צילום: באדיבות המצלם
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים