שיתוף
תגובות
חדשות » בניגוד לאזהרות: סוכנות הדירוג הבינלאומית לא משנה את דירוג האשראי של ישראל
למרות אזהרות גורמים כלכליים שונים, דירוג האשראי של ישראל בסוכנות פיץ' נשאר A+ | בסוכנות הזהירו "לרפורמה עשויה להיות השלכה שלילית"
בנק ישראל בקריית הממשלה | צילום: אסתר ענבר

סוכנות הדירוג הבין-לאומית פיץ' הודיעה אתמול (רביעי) שהיא לא משנה את דירוג האשראי של ישראל, והוא נשאר A+. עם זאת, הזהירו: "לרפורמה עשויה להיות השלכה שלילית על פרופיל האשראי של ישראל".

עוד כתבו בסוכנות: "בעבר רפורמות מוסדיות שפגעו במוסדות, פגעו במדד שבאמצעותו מודדים מדינות. לא ברור אם ההשפעה בישראל תהיה דומה. ההשלכה השלילית על פרופיל האשראי עלולה לקרות בין היתר בגלל אפשרות שהחלשת האיזונים המוסדיים תוביל להחלטות מדיניות גרועות יותר, או לסנטימנט משקיעים שלילי".

עוד מבחזית החדשות

בסוכנות התייחסו גם לקריאות נגד התנהלות בנק ישראל, והזהירו כי "חלק מחברי הכנסת והממשלה הציעו לצמצם את עצמאותו של הבנק המרכזי בעניין הריבית", נכתב בדוח. "עד כה ראש הממשלה ושר האוצר התנגדו למאמצים אלו. זה לא המקרה כאן, אך היחלשות של עצמאות הבנק המרכזי תפגע באמינות קבלת ההחלטות במדיניות של ישראל, שזו כרגע נקודת החוזקה בדירוג שלה".

במשרד האוצר הסבירו את השלכות הדו"ח של הסוכנות, ואמרו: "פיץ' צופה שצמיחת התמ"ג של ישראל תישאר איתנה בשיעור של 2.9% בשנת 2023, לאחר 6.4% בשנת 2022, למרות הטלטלה העולמית והידוק המדיניות המוניטרית שישפיעו על הצריכה הפרטית וההשקעות. הצמיחה תתבסס על המשך גידול היצוא בסקטור ההייטק ובתעשייה הביטחונית, גידול אוכלוסייה חזק, ולאחר העברת התקציב, גידול בהוצאות הממשלה. החברה צופה שהצמיחה תחזור לפוטנציאל ארוך הטווח, מעל 3%, בשנים 2024 ו-2025".

עוד מבחזית החדשות

גם לגבי יחס חוב-תוצר, ציינו בסוכנות כי המצב בישראל ימשיך להשתפר. "החברה צופה שיחס החוב-תוצר ימשיך במגמת הירידה לשיעור של 57.9% עד שנת 2024, מ- 61.6% בשנת 2022 ו-68.9% בשנת 2021, על רקע צמיחה נומינלית חזקה וגירעונות מוגבלים". במשרד האוצר הבהירו: "ישראל שומרת על יכולת מימון חזקה הבאה לידי ביטוי בבקושים הגבוהים לאג"ח ממשלתיות ממשקיעים מקומיים".

באשר לאינפלציה, כתבה הסוכנות, כי היא מעריכה שהאינפלציה תגיע לשיא ברבעון הראשון של השנה ותתייצב בהדרגה לכ-3% עד סוף השנה. ההאטה תתבסס על הנחיתה הרכה של המשק הישראלי, עם התקררות מגזר ההייטק שהביא לגידול חזק בשכר המגזר הפרטי. כמו כן, החברה צופה שהעלייה במחירי הדיור תתמתן לאור הימצאות רכיב הריבית המשתנה במשכנתאות וקצב בניית דירות גבוה. לבנקים בישראל קיים הון מספק והם בעמדה טובה לספוג עלייה בשיעור ההלוואות הבלתי מתפקדות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים