מול המטופל מוצבים שלושה מסכים בחזית הסימולטור, המאפשרים שדה ראיה פנורמי ומדמים תרחישי נהיגה שונים, כגון נהיגה בחושך, במזג אוויר סוער ועוד. ד"ר טטאינה ונדר, סגנית מנהל המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד: "לסימולטור יתרונות רבים בתהליך השיקום והחזרה של המטופל לשגרת חייו לתפקוד. הוא משמש עבורנו ככלי אבחוני להבין את היכולת של המטופל לאחר הפגיעה, ויחד עם זאת הוא משמש גם ככלי טיפולי אשר מאפשר לנו לנו להשיג מיקסום של תפקוד המטופל, שמירה על בטיחות בתהליך השיקום ושיפור איכות החיים של המטופל".
הדס לבקוביץ, מנהלת תחום הריפוי בעיסוק במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד: "אנחנו רואים בחזרה לנהיגה כחלק משמעותי וחשוב בחזרה לתפקוד ולשגרת חיים של מטופלים בתהליך השיקום, משום שהנהיגה מאפשרת למטופלים עצמאות וניידות בקהילה ומהווה מרכיב משמעותי בהגדרה העצמית של האדם"
לבקוביץ מוסיפה ואומרת כי: "הסימולטור מאפשר למרפאה בעיסוק לבחון את תגובות הנבדק למצבים שונים: מהירות תגובה, שיפוט, סריקה מרחבית, כניסה ויציאה ממושב רכב, שימוש בדוושות הרכב, אחיזת הגה ועוד, תוך הדרכה והכוונה מקצועית של המרפאה בעיסוק. הטיפול בתחום הנהיגה מבוצע על ידי צוות ריפוי בעיסוק שעבר הכשרות ייעודיות. הצוות מעריך את יכולתו של המטופל לחזור לנהיגה באמצעות הערכות תפקודיות, קוגניטיביות, מוטוריות ותחושתיות המקובלות כיום להערכת נהיגה בארץ ובעולם ומקיים טיפולי שיקום הממוקדים במרכיבים אלו. הסימולטור מהווה חלק ממערך הערכת ושיקום הנהיגה אותו מובילה טלי גפן וייס, סגנית מנהלת שירות ריפוי בעיסוק, שנפתח בימים אלו בשירות ריפוי בעיסוק בית החולים"