שיתוף
תגובות
חדשות » המלחמה בפקקים: פרויקט ״מהיר לעבודה״ יוצא לדרך
תחבורה חכמה
במסגרת הפרויקט יופץ ״סקר היוממות הגדול״ לבחינת דפוסי ההגעה והחזרה מעבודה במגוון חברות ויפורסמו נתונים על הרגלי הנסיעה והעומס הכבישים לצורך התאמת פתרונות
תגיות:
פקק תנועה | צילום: MarkMark, שאטרסטוק

ארגון ״15 דקות״ לקידום התחבורה הציבורית בישראל משיק את פרויקט ״מהיר לעבודה״ בשיתוף 8 עיריות ברחבי הארץ ומלווה אותן במהלך פורץ דרך ליצירת פתרונות להפחתת הגודש בדרך אל מוקדי התעסוקה שיכולים לחסוך למשק עשרות מיליארדים בשנה. העיריות המשתתפות: הרצליה, ראשון לציון, נתניה, חולון, יהוד-מונוסון, כפר סבא, אור יהודה וראש העין

במסגרת הפרויקט, מעניק הארגון הכשרה מעשית לרשויות לקידום סל פתרונות חלופיים להגעה לעבודה, תוך פנייה לחברות הגדולות ולמעסיקים בשטחי ערים אלו. לאחר ניתוח הנתונים ייערך מיפוי לצרכים של המועסקים במטרה להתאים ולספק פתרונות תחבורתיים כחלופה לרכב פרטי. בנוסף, הפרויקט כולל וובינר ייחודי לחברות הגדולות ולמעסיקים, יצירת שיתופי פעולה אזורים בין הרשויות, ועידוד השיח עם משרדי הממשלה שעובדים בתחום.

מוצא יעד (מוקד תעסוקה)זמן הגעה ברכב פרטיזמן הגעה בתחבורה ציבורית
רח׳ סעדיה גאון, קריית אונוהרצליה פיתוחכ-45 דקותכשעה ו-28 דקות (החלפה של שני קווים)
רחובות ההולנדיתעזריאלי חולוןכ-40 דקותכשעה ו-20 דקות (החלפה של שני קווים)
רח׳ הרב קוטלר, בני ברקאזור תעשייה נתניהכ-35 דקותכשעה ו-20 (אוטובוס ורכבת או אוטובוס ו-2 רכבות)
רח׳ עוזיאל, רמת גןדוד המלך, ראש העיןכ-45 דקותכשעה ו-15 דקות (החלפה של שלושה קווים)
רח׳ יעקב פלומניק, לודאזור התעשיה כפ״סכ-40 דקותכשעה ו-35 דקות (שלושה אוטובוסים ורכבת)
קריית אלון, פתח תקווהאזור תעשייה חדש, ראשל״צכ-55 דקותכשעה ו-45 דקות (שלושה אוטובוסים)
טבלת הגעה לעבודה – השוואה בין רכב פרטי לתחב״צ

כיום, התחבורה הציבורית בישראל לאזורי תעסוקה גדולים איטית ומסורבלת. כמעט ולא קיימים קווים מהירים בין אזורי מגורים של עובדים למוקדי תעסוקה ראשיים, ועובד המשתמש בשירותי התחבורה הציבורית נאלץ פעמים רבות להשתמש בשירות מאסף וארוך שמכפיל ומשלש את זמן הנסיעה לעבודה, או לבצע החלפות רבות בין אמצעי תחבורה ציבורית (טבלה מצורפת בתחתית). התוצאה: מרבית העובדים מעדיפים להגיע למקום העבודה ברכב הפרטי, דבר הגורם לפקקי ענק בשעות הבוקר ואחה"צ.

עלות הפקקים מוערכת בכ-40 מיליארד שקלים בשנה, מחציתם בגין אובדן שעות עבודה ופנאי, ומחציתם בשל תאונות דרכים וזיהום אוויר. על פי דו״ח מבקר המדינה, צפיפות התנועה בישראל (סך הנסועה לק"מ כביש) היא הגבוהה במדינות ה-OECD – פי 3.5 מהממוצע במדינות אלו. צפיפות תנועת כלי רכב פרטיים בכבישים, בשילוב שירותי תחבורה ציבורית לא מספקים, גורמים נזק לכלכלה ולחברה.

מנכ״לית ארגון ״15 דקות״ לרה פארן: ״על חווית הנסיעה לעבודה בפקקים כל ישראלי היה מעדיף לוותר. לצערנו, הפקקים רק הולכים ומחריפים ויש צורך בפתרונות יעילים ומהירים אשר יאפשרו לנו לוותר על הרכב הפרטי בהגעה לעבודה. החלטנו בארגון להרים את הכפפה ובתהליך ייחודי, ללוות עיריות המעוניינות לאפשר חלופות לעובדים המעוניינים להגיע לאזורי תעסוקה שלהן באמצעים שאינם רכב פרטי, וכן לסייע בחיבור כל הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים למתן פתרונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים