שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פייזר תבקש מה-FDA אישור לחיסון שלישי
בחודש הבא
החיסון עשוי להכפיל את רמת הנוגדנים בגוף פי חמישה עד עשרה. גופי הבריאות האמריקאים הסתייגו מההצעה: "ניתן בוסטר אם וכאשר המדע יוכיח שהדבר נדרש"
תגיות:
פייזר | צילום: Mike Mareen, שאטרסטוק

חברת פייזר מפתחת חיסון נוסף נגד נגיף הקורונה, שלישי במספר, שאמור להיות מותאם יותר גם נגד וריאנט הדלתא, בצל החשש מהירידה ביעילות החיסון. החברה הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) שבחודש הבא תפנה למינהל התרופות והמזון של ארה"ב (FDA) בבקשה לקבל אישור חירום לחיסון, שיוכל להעלות באופן דרמטי את רמת הנוגדנים בגוף במידה שהוא ניתן בתוך 12 חודשים ממתן המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה של החברה.

לפי ד"ר מיקאל דולסטן, המדען הראשי של פייזר. מנתונים מוקדמים ממחקר של החברה עולה כי רמת הנוגדים בגוף האדם קופצת פי חמישה עד עשרה לאחר מנה שלישית, וזאת בהשוואה לרמת נוגדנים בגוף שנמצאו לאחר מתן החיסון השני. ד"ר דולסטן התייחס לנתונים המעודדים מישראל ומבריטניה, וציין כי החיסון של פייזר "מנטרל היטב את וריאנט דלתא".

"חיסון פייזר פעיל מאוד כנגד גרסת הדלתא", אמר הבכיר בראיון, אך הסביר כי לאחר חצי שנה, לדבריו, "סביר להניח שהסיכון להדבקה מחודשת עולה ככל שרמת הנוגדנים, כפי שנחזה, הולכת ופוחתת". הוא הוסיף כי נתונים מוקדמים ממחקרי החברה עצמה מראים כי מנת דחף שלישית מייצרת רמות נוגדנים הגבוהות פי חמישה עד עשרה מאשר לאחר המנה השנייה, מה שמרמז כי מנה שלישית תציע הגנה מבטיחה.

ה-FDA וה-CDC (המרכז האמריקני לשליטה ולמניעת מחלות) התייחסו להודעה, והביעו הסתייגות מהצורך במתן מנה שלישית. בהצהרה המשותפת נכתב כי אמריקנים שסיימו את תהליך ההתחסנות לא צריכים מנת דחף. "אנו מוכנים למנות בוסטר אם וכאשר המדע מוכיח כי הן נדרשות", נמסר.

אולם אישור ה-FDA יהיה רק צעד ראשון – זה לא אומר אוטומטית שארצות הברית ייתנו את החיסון, הזהיר ד"ר וויליאם שפנר, מומחה לחיסונים במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט בנשוויל. רשויות בריאות הציבור יצטרכו להחליט אם באמת נחוץ להן, במיוחד מהסיבה שלמליוני אנשים אין כלל הגנה.

חברת התרופות נמצאת כעת במגעים גם עם מדינות נוספות ועם האיחוד האירופי בנוגע לתוצאות המחקר. דולסטן הוסיף כי בחברה מפרסמים את הנתונים המוקדמים, בעקבות הדאגה הגוברת סביב הווריאנטים השונים של נגיף קורונה, ביניהם זן הדלתא המדבק שמתפשט במהירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים