שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק התרומות: מתיחות בין שר המשפטים למקורבי רה"מ
שר המשפטים מתנגד להחלת החוק באופן רטרואקטיבי בעוד מקורבי רה"מ עומדים על כך שהחוק יחול כבר מעתה | לשכת לוין: "טרם גובשה עמדה"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

חוק התרומות אושר אתמול (שני) בקריאה טרומית בוועדה לענייני חקיקה בתמיכת חברי הקואליציה. החוק קובע כי עובדי ציבור, ובכללם חברי כנסת, יוכלו לקבל תרומות מבעלי הון או מהציבור לצורך מימון הוצאות משפטיות או רפואיות שלהם או של בני משפחתם.

חה"כ עמית הלוי מהליכוד אמר בדיון כי "מתקנים את העוול שנעשה פה לאורך שנים, לפיו מאנשי ציבור נמנעות זכויות אדם בסיסיות. הדמוניזציה הזו היא לא תמימה".

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, שר המשפטים יריב לוין מערים קשיים ומיישר קו עם עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה, לפיה אין להחיל את החוק רטרואקטיבית. המשנה ליועמ"שית טען כי יש להתנגד לחוק המוצע, בין השאר מכיוון שהוא "פוגע באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו".

למרות התנגדותו של שר המשפטים לוין, אנשי נתניהו עומדים על כך שהכספים יוכשרו בדיעבד, כך שנתניהו יוכל ליהנות מ-270 אלף הדולר שקיבל מבן דודו, ומכספים שהתקבלו ממימון ציבורי. יש לציין, כי כספים אלו שראש הממשלה מבקש להכשיר נפסלו בעבר על ידי בג"ץ, מה שהופך את הסוגייה המשפטית למורכבת יותר.

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה כי טרם גובשה עמדה בעניין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים