שיתוף
תגובות
חדשות » המשטרה: "השוטרים הרגישו סכנת חיים ממשית"
המשטרה פרסמה תיעוד ראשון של הרגעים לפני הירי של מחומד אלעסיבי שנורה למוות בעיר העתיקה אמש | מפקד מחוז ירושלים: "התגובה המהירה היא שמנעה שוטר פצוע או הרוג"
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירה | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פרסמה היום תיעוד ראשון של הירי בעיר העתיקה, בו נהרג אמש מוחמד אלעסיבי בן ה-26 מהפזורה הבדואית. בתיעוד שפרסמה המשטרה לאחר ביקורת ציבורית, נראה הצעיר רגעים אחדים לפני שנורה למוות. לפי עדויות השוטרים, אלעסיבי חטף את הנשק, כיוון לראשה של אחת השוטרות וירה מספר כדורים לכיוון הכוח המשטרתי. עם זאת, בסרטון התיעוד שהופץ תקרית האש עצמה לא צולמה.

השוטר מ׳, שנאבק עם המחבל לאחר שחטף את נשקו תיאר את האירוע "בזמן שפעלתי יחד עם שוטר נוסף ולוחמות מג"ב שהיו באזור מבוא שער השלשלת, בדקתי את החשוד, שאלתי אותו מהיכן הוא וביקשתי שיצא מהמקום כי זו הייתה שעה שהאזור סגור". הוא התווכח, וליוויתי אותו ליציאה", המשיך בעדותו. "בשלב מסוים, המחבל הסתובב אליי, חטף לי את כלי הנשק שהיה מאובטח וירה מספר כדורים לעבר הלוחמות".

עוד מבחזית החדשות

"הצלחתי בשניות להשתלט עליו ולהוציא את כלי הנשק מידיו", סיפר מ'. "נטרלתי אותו יחד עם השוטר הנוסף שהיה איתי. הייתי בטוח שהוא מתכוון לירות בכל השוטרים שפעלו במקום כי הוא כיוון לעבר הלוחמות וירה לעברן – אבל למזלנו הוא לא פגע באף אחד".

י', שוטר נוסף של מרחב דוד שפעל במקום, תיאר: "בעוד האזור כבר היה סגור, ביקשנו מהחשוד לצאת מהמקום, ובאיזשהו שלב הוא שלף את כלי הנשק מהנרתיק של השותף שלי וביצע מספר יריות לכיוון לוחמות מג"ב. השותף שלי הצליח להשתלט עליו ומנע ממנו לכוון את כלי הנשק לעבר השוטרות". עוד אמר י': "הרגשתי סכנה ממשית לחיים של כולנו, אם לא הייתי חותר למגע ויורה בו ומנטרל אותו, הוא היה יורה בי, בשותף שלי ובלוחמות מג"ב".

ל', לוחמת מג"ב שתגברה במקום, שחזרה כי היא ולוחמת נוספת ראו את השוטרים בזמן שבדקו את החשוד, וכי כאשר בשלב מסוים הוא דחף את השוטר הן הבחינו כי יש לו כלי הנשק. "שוטרים ניסו להוריד לו את כלי הנשק מהיד כשבזמן הזה, המפגע כיוון לעבר הראש שלי את כלי הנשק. הסתכלתי ממש לתוך האקדח שהיה מכוון לראשי".

"בשלב הזה, הצלחתי לזוז לעבר עמוד בטון שהיה במקום יחד עם הלוחמת הנוספת והוא ביצע ירי שלא פגע בנו", המשיכה ל'. "דרכתי את כלי הנשק שהיה ברשותי ובאותו הרגע השוטרים הצליחו לנטרל את המפגע וצעקו 'חדל'. חשתי סכנה מוחשית לחיי".

לוחמת מג"ב מ' שהייתה עמה, הוסיפה: "ראיתי כלי נשק בידיים של המחבל והוא כיוון אותו לעברי ולעבר הלוחמת שהייתה איתי. מיד רצנו לתפוס מחסה תוך כדי שהמחבל יורה לכיוון שלנו. השוטר הצליח להשתלט עליו והמחבל נוטרל. הרגשתי סכנה לחיי כי זה היה נראה שהמחבל רצה לפגוע במישהו שזו הייתה המטרה שלו. אם השוטר לא היה יורה ומנטרל אותו, לא היינו פה היום".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הודיע כי הוא מגבה את השוטרים: "הם פעלו כפי שמצופה מהם במצב של סכנת חיים. תגובתם המהירה היא שמנעה מצב של שוטר פצוע או הרוג חלילה". מפקד המחוז תורג'מן הרחיב: "החקירה נמשכת ואנו נמשיך להגיב בנחישות לכל איום על חיי שוטרים או אזרחים".

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, נשארו שאלות רבות ביחס לאירוע, כמו כיצד הצליח תושב חורה למשוך אליו את אקדחו של השוטר, לדרוך אותו ולירות שני כדורים לפני שנורה למוות? ום, מה בדיוק עשה הצעיר הבדואי מחורה בהר הבית בשעה מאוד לא שגרתית?

רבים טוענים לטיוח המקרה על ידי המשטרה. ועדת המעקב העליונה של המגזר הערבי קראה לאזרחים להפגין בדרישה להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה בראשות שופט. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה מסר: "הכרזנו על שביתה כללית מחר במגזר הערבי, כולל בבתי הספר -במחאה על מותו של אל-עסיבי, ההתנכלות למתפללים והקמת המשמר הלאומי של בן גביר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חבל שלא שמתם את התיעוד שהמשטרה פורסמה בכל אופן כל הכבוד על האתר המיוחד שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים