שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האם דרעי יחזור לתפקיד שר? הצעת חוק של הקואליציה: בג"ץ לא יוכל להתערב במינוי שרים
לאחר שבג"ץ פסל את מינויו של דרעי לכהן כשר בממשלה, הקואליציה מגבשת תיקון לחוק יסוד הממשלה ולפיו בג"ץ לא יוכל להתערב במינוי שרים
דרעי בישיבת סיעה | צילום: ערוץ הכנסת

אחד מחברי הקואליציה הגיש היום (שני) הצעת חוק פרטית, שוב נכתב כי: "מוצע לתקן את חוק יסוד: הממשלה, כך שיובהר שבית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן".

על פי ההצעה "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית. בסמכותו, קבע המכונן בסעיפים 6(א)-(ג) לחוק-יסוד: הממשלה הסדר שלילי, ובו רשימה סגורה של תנאים לכשירותם של שרים לכהן כחברים בממשלה".

עוד מבחזית החדשות

"סוגיית כהונת שרים בממשלה נידונה בפסיקה לאורך השנים, שהוסיפה תנאים נוספים על אלו שקבע המכונן. בעניין זה, "הלכת דרעי-פנחסי" גרמה לחוסר ודאות במילוי רצון הבוחר ולעתים אף להכפפת רצון הבוחר לשיקול דעתו של בית המשפט".

עוד נכתב בהצעה כי: "ניסיונות אחרים לתיקון הלכה זו בדרכים אחרות (לרבות התייחסות המכונן להפסקת כהונת שר מחמת עבירה) לא צלחו. על כן נדרש המכונן להבהיר כי בעניין זהות שרים, מינויים והעברתם מכהונה, בית המשפט לא ייבחן את אופן הפעלת שיקול הדעת של הגורם הממנה, הממונה או המאשר, במעשה או במחדל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים