השבוע האחרון היה אחד מהעמוסים ביותר אי פעם בנמל התעופה בן גוריון. יותר מ-600 טיסות המריאו ונחתו ביום אחד. כל כ-3 דקות בממוצע המריא מטוס וכל שתי דקות בממוצע נחת מטוס. מטוסים רבים שהו על הקרקע פחות משעה בין הנחיתה להמראה. בנמל התעופה מתכוננים לשיא חודשי של יותר מ-3 מיליון נוסעים שיעברו בנמל התעופה בחודש אוגוסט.
"אחרי הקורונה נפתח הסכר. אנשים רוצים לטוס וליהנות, העבודה שלנו גדלה. עכשיו זה באמת מטורף" הסבירו בנתב"ג. ניר לוי, מנהל מרכז שליטה תורן באל על: "אנחנו עכשיו בשיא. יש לנו הרבה מאוד פעילות, הרבה מאוד אירועים, החלפות, שינויים, תיקונים. הכול מתנקז לחודשים האלה, אנחנו ממש על הקצה".
עוד מבחזית החדשות
- איראן טוענת: ישראל ביצעה פעולה חשאית משמעותית במדינה
- מתקפה נוספת על החות'ים בתימן – הפעם על ידי הצבא האמריקני
- הפסגה בקטאר: נתניהו מתעקש להישאר בציר פילדלפי • חמאס: זה לא סוכם
- טראמפ: רוב החטופים המוחזקים בידי חמאס – אינם בחיים
- ראש הממשלה נחת בארה"ב לקראת הנאום בקונגרס | נתניהו טס לראשונה במטוס הרשמי "כנף ציון" בטיסת בכורה
העומס על נתב"ג, שפחת משמעותית בגלל הקורונה, חזר השנה במלוא עוזו. בשנת 2015 הגיעו לנתב"ג 15.7 מיליון נוסעים, בשנת 2016 – 17.3 מיליון, בשנת 2017 – 20.2 מיליון, בשנת 2018 – 22.3 מיליון ובשנת 2019 הגיעו לנתב"ג 24 מיליון נוסעים. בשנים שלאחר מכן כמות הנוסעים ירדה בגלל הקורונה, אך השנה לפי ההערכות יירשם מספר הנוסעים הגבוה ביותר אי פעם שעברו בנתב"ג בשנה אחת – יותר מ-25 מיליון.
בישראל קיים רק נמל תעופה בין-לאומי אחד, והכמות העצומה של הנוסעים גורמת לעומס כמעט בכל נקודה, מהחנייה ועד ההמראה. בחודש מרץ צפוי להתרחב טרמינל 3 ויש גם טרמינל חדש בבנייה, אך הוא לא צפוי לספק את העומס הגדול "אין ספק שבסוף אנחנו נגיע לפקק, אנחנו עוד שנייה נהיה שם", חוזה קברניט מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים בישראל. "אין ספק שנגיע בסוף לקריסה, זה רק עניין של זמן ושל איזה חלופה נכין כדי שלא נגיע לזה".