שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » עיריית ת"א עושה סוף למפגע הקורקינטים: כללים חדשים שיגבירו את הבטיחות
עיריית תל אביב פרסמה את תנאי הסף לחברות שמעוניינות להציב כלי רכיבה במרחב הציבורי בתל אביב | פרטי רוכבים שיבצעו עבירות תנועה יועברו לעירייה
קורקינטים חשמליים | צילום: freepik

עיריית תל אביב פרסמה השבוע את תנאי הסף החדשים לחברות הקורקינטים השיתופיים, ובהם הגדלת מספר הקסדות, מניעת רכיבת קטינים ומתן דוחות לרוכבים שיבצעו עבירות תנועה. בשבוע שעבר פרסמה העירייה קול קורא להגשת בקשות למתן היתר זמני "להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה במרחב הציבורי". החוזה יחל בחודש מרץ למשך שנה.

על פי הפרסומים, רק חמשת החברות שיקבלו את הדירוג הגבוה ביותר, בהתאם לתנא הסף, יוכלו לעבוד בעיר. על פי הנחיות העירייה, החברות שיקבלו את ההיתר יידרשו לבצע תהליך הרשמה מחודש למשתמשים. בנוסף, יהיה עליהם לדרוש מהנרשמים תמונת סלפי ותעודה מזהה, כך יוכלו למנוע מבני נוער מתחת לגיל 18 לשכור את כלי הרכב הללו. עוד פורסם כי החברות יחויבו להגדיל את מספר הקסדות ל-75% מסך הכלים של החברה, עלייה של 25% מההנחיה הקיימת כיום.

עוד מבחזית החדשות

עוד הודיעו בעירייה כי אם הפיקוח יעביר לחברה המפעילה תמונת לוחית רישוי של כלי השייך להם, שביצע עבירת תנועה, יהיה על החברה, שקיבלה את ההיתר מהעירייה, להעביר את פרטי הרוכב שהשתמש בכלי באותה העת. בנוסף, באזורים מועדים תגביל העיריה את מהירות הכלים ל-15 קמ"ש באופן אוטומטי.

על פי נתוני עיריית תל אביב, מבצעים הכלים השיתופיים כמיליון נסיעות מדי חודש, כאשר שליש מהן מחליפות נסיעות של רכב פרטי. מצד אחד אין ספק בנחיצותם של הכלים השיתופיים להקלת עומס התנועה בתל אביב. ומצד שני, כלים אלו מייצרים אתגרים רבים בתחומי הסדר במרחב הציבורי והשמירה על בטיחות משתמשי הדרך, בדגש על הולכי הרגל.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי "הכלים החשמליים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית. עם זאת, מה שעומד בראש מעייני הוא בטיחות הולכי הרגל והרוכבים. לא נקבל נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את משתמשי הדרך". עוד אמר חולדאי: "אנו פועלים בנושא הזה בכמה ערוצים. סוללים שבילי אופניים, מתגברים כוחות לאכיפת כללי התנועה, מחנכים לבטיחות בבתי הספר ומקדמים חקיקה שתחייב התקנת לוחית רישוי על כלים דו-גלגליים חשמליים".

עוד מבחזית החדשות

סגניתו של חולדאי, מיטל להבי, שמחזיקה בתיק התחבורה בעירייה טענה כי הקורקינטים השיתופיים מאפשרים פתרון תנועתי יעיל וזול, אך גם מציב אתגרים בטיחותיים. לדבריה "דרשתי להוסיף תנאים לקול הקורא, בדגש על בטיחות הכלים, הרוכבים והולכי הרגל. הרחבנו משמעותית את הדרישות להעלאת איכות ובטיחות הכלים, תוספת קסדות, שני מעצורי יד, פיילוט להוספת מראת צד ובדיקות תקופתיות מדגמיות לבטיחות הכלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים