בתום דיון שארך למעלה מ-15 שעות, ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10) ברוב של 61 תומכים מול שני מתנגדים. במהלך ההצבעות האופוזיציה נטשה את האולם במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות כפי שסוכם בוועדת הכנסת במסגרת הפעלת סעיף 98 שקובע את סדרי דיון. בעקבות זאת גם הוסרו ההסתייגויות של חברי הכנסת שלא נכחו באולם.
יו"ר הכנסת מיקי לוי ביקש להבהיר: "בסעיף 98 הסכמנו 3 הצבעות שמיות לאופוזיציה ולקואליציה. לאחר מכן הוספתי עוד אחת והוספתי את זה על אותו משקל 4 לאופוזיציה ו-4 לקואליציה. סגן יושב-ראש הכנסת שישב למעלה על הבמה הודיע את זה לפרוטוקול. יתרה מכך, גם עכשיו בסמכותו של יושב-ראש הכנסת להוסיף עוד. אם אני ארצה ואראה צורך אני יכול להוסיף גם עוד 4 או 5 או 10. זו סמכותו של יושב-ראש הכנסת ובתנאי שאני עושה איזון הן לאופוזיציה והן לקואליציה וכך נהגנו כמו שצריך בצורה מאוזנת לשני הצדדים".
ההצעה מבקשת להחיל את מנגנון ההצבעה הפריטטי שקבעה הממשלה לגבי מליאת הממשלה גם בוועדות השרים השונות. עוד מוצע לקבוע כי במשרד ראש הממשלה בעת כינון ממשלה ניתן יהיה למנות שני סגני שרים. בנוסף, מוצע לקבוע כי חילופים בין ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי ייערכו גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה, ובעד חוק ההתפזרות בקריאה השלישית הצביעו שני חברי כנסת מהסיעות ששריהן מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים; או במידה ולא נתקבל חוק תקציב עד תום התקופה המיועדת לכך לפי חוק-יסוד: הכנסת.
בדברי ההסבר נכתב: "ממשלת חילופים היא ממשלה שבה מכהנים לסירוגין חבר הכנסת שהרכיב אותה וחבר הכנסת נוסף. ביצוע החילופים הוא יסוד משמעותי בממשלה כזאת, מבחינה ציבורית ופוליטית. שני חברי הכנסת האמורים מושבעים מראש לתפקידיהם, ומועד החילופים אף הוא נקבע ומוצהר מראש בעת השבעת הממשלה, וזאת כדי להבטיח שההחלפה תיעשה בלא צורך בקבלת אמון הכנסת ובלא תלות ברצונו של ראש הממשלה המכהן ראשון לקיים את ההסכמה להחלפה".
"כדי להבטיח כי ביצוע החילופים לא יסוכל בדרך של תמיכת חברי הכנסת, שהם חברי סיעות ששריהן היו מזוהים עם ראש הממשלה שכיהן ראשון, בהצעת חוק להתפזרות הכנסת, מוצע לקבוע מנגנון המבטיח כי במקרה כזה יתבצעו חילופים בין ראש הממשלה לבין ראש הממשלה החלופי".
ח"כ משה גפני: "ראש הממשלה החלופי, לא מאמין לראש הממשלה שמכהן באותו זמן, וכן להיפך. ולכן, מביאים עכשיו חוק לאישור מליאת הכנסת שייתן ביטחון שאחד לא גונב את השני. בכל אופן, זו ממשלה של גנבים, אז צריך שיהיה ביטחון, הרי גנבו את האנשים, גנבו את המצביעים, אז צריך שיהיה ביטחון שאחד לא יגנוב את השני".
ח"כ שמחה רוטמן: "אתם לקחתם את נפתלי בנט שהיה בן ערובה מלכתחילה בממשלה הזאת, בן אדם חסר יכולת ונטול השפעה בממשלה, שכל אחד מחליט והוא חייב לענות "אמן" בעל כורחו, והפכתם אותו לא רק לשבוי מנסור עבאס, לא רק לשבוי של איווט ליברמן, לא רק לשבוי של יאיר לפיד – כל חבר כנסת היום יכול פשוט לא להגיע להצבעה על התקציב ולהעיף את נפתלי בנט מראשות הממשלה. זה החוק שאתם מעבירים עכשיו ונפתלי בנט הולך להצביע על זה".
ח"כ דוד ביטן: "אני הייתי בעד החוק הנורבגי, אבל אני אף פעם לא מוכן ואני לא בעד ששינויים לחוקי יסוד, ייעשו רק כדי לפתור בעיות פוליטיות. אתם רוצים שיהיה חוק נורבגי, תעשו אותו, הציבור יידע שבבחירות גם מקום, לא יודע, 18, ייכנס לכנסת, ויסתכל מי האנשים אבל לא לצורך פתרון בעיות. הליכוד בזמנו בהסכם עם גנץ, לגנץ הייתה בעיה שהוא קיבל יותר מדי שרים, אז הוא היה צריך נורבגי. יכול להיות. אבל זה לא צריך להיות רק לצורך פתרון בעיות פוליטיות. צריכים להיעשות תיקונים עכשיו, וזה צריך לחול רק בכנסת הבאה. ואז יודעים כולם שזה המצב".
ח"כ יריב לוין: "אמר יאיר לפיד דבר אחד שאני בהחלט חותם עליו: "לישראלים מגיע יותר, אנחנו נהיה פה כדי להזכיר להם שאפשר גם אחרת, יש אפשרות אחרת להנהגה אחרת. לא הנהגת שמעניין אותה רק כסאות ותיקים, הנהגה שמחויבת לערכים. מגיע לישראלים הטובים שהבניין הזה יעבוד בשבילם במקום כל הרוטציות". אה, במקום כל הרוטציות, יאיר לפיד, באמת? אתה רציני? ועכשיו אתה ראש ממשלה חילופי הממתין לרוטציה וזו לא היחידה. יש רוטציה בתפקיד שר המשפטים, יש רוטציה בתפקיד שר הפנים, יש רוטציה בתפקיד שר החוץ. איזו חוצפה, באמת, איזו צביעות, איזו עזות מצח".