רכב החלל "התמדה" נחת הערב (חמישי) למאדים. הוא צפוי לאסוף דגימות ולשלוח אותן בחזרה לכדור הארץ, להפעיל טכנולוגיה חדשה על כוכב הלכת ולפתוח עידן חדש בחקר הכוכב. "כולנו מקווים לנחיתה רכה, אבל מודעים לסיכונים שעומדים לפנינו", אמרו הערב בנאס"א.
"פרסרוונס" (התמדה) הצליחה לבלום את מהירותה הגבוהה ולנחות בשלום בכוכב האדום, אחרי "שבע דקות של אימה", כפי שתיארו זאת בסוכנות החלל האמריקנית. מקום הנחיתה שנבחר הוא מכתש ענק ששמו "ג'זרו", שלפי הלוויינים של נאס"א מזכיר מקום בו אולי היה בעבר אגם ענק.
פרסבירנס הפך לרכב השטח החמישי שנחת על מאדים. הוא מצטרף לקיוריוסיטי, שפעיל מאז 2012, וממשיך את דרכם של סוג'ורנר (Sojourner), ספיריט (Spirit) ואופורטיוניטי (Opportunity), שזכו למנוחת עולמים על מאדים לאחר משימות מוצלחות.
ב-30 ביולי 2020 שוגרה בהצלחה החללית הנושאת את הרובר בדרכו למאדים – רכב שטח רובוטי שיחקור את את הכוכב השכן במסגרת תוכנית מארס 2020 של נאס"א. בעוד החלליות של איחוד האמירויות ושל סין מצויות בהקפה של הכוכב, החללית של נאס"א צפויה להיות החללית הראשונה מבין השלוש שתנחת על הכוכב עצמו – ולאחריה החללית של סין.
מעתה, רכב ה"רובר" הרובוטי יחקור את כוכב הלכת מאדים וילווה במסוק רובוטי המותאם לטיסה בכוכב הלכת האדום. הרכב, ששוגר ב-30 ביולי לחלל, הגיע כעת ליעדו – ויחל במשימת המחקר לקראת הנחתת משימה מאוישת על פני מאדים.
הרובר פרסרוורנס נחת באתר מיוחד במינו בשם מכתש ג'זרו, שקוטרו כ-50 ק"מ. מדובר במיקום מיוחד, שכן ב-2007 זיהתה המקפת לסקר מאדים של נאס"א, MRO, מינרלי חרסית במכתש – חומר אשר נוצר בכדור הארץ כתוצאה מבליית מים. מאז הצטברו ראיות נוספות לכך שהמכתש היה בעבר אגם בעומק 250 מטרים.