'צרעת' תירגם אנקלוס 'סגירו', ובספרים הק' פי' שבאדם יש כמה פתחים, והפה נקרא פתח, ובעת שדיבר לשה"ר, מעל בשליחותו מלהיות פתח, וא"כ זהו 'צרעת' שזה נהיה 'סגירו'.
והביא האמרי אמת בשם השפ"א, שהרי בנגע נצרך שבעת ימים כדי שהיה כולל בתוכו את יום השבת, ויש בכח השבת להשיב וליישר האדם כבתחילה, כמש"כ 'וביום השבת יפתח' (יחזקאל מו א), וכן בראש חודש נאמר 'וביום החדש יפתח' (שם), ואז כל הפתחים מאירים וזוכה מחדש לפה נקי באם שב בתשובה, ואז תהלתי יספרו מזמור שיר ליום השבת.