אלף אלפי הבדלות // ישראל קעניג
שם התורם שמאחורי תרומה אנונימית נחשף ואז הכל משתבש לחלוטין • איך קשורה הפרוכת שהייתה במשכן, ומאוחר יותר במקדש, לחיים של כל אחד מאיתנו?
שם התורם שמאחורי תרומה אנונימית נחשף ואז הכל משתבש לחלוטין • איך קשורה הפרוכת שהייתה במשכן, ומאוחר יותר במקדש, לחיים של כל אחד מאיתנו?
אדר יש לו שני משמעויות וכגון 'נָאוֹר אַתָה אַדִּיר' (תהלים ע"ו), 'יַגְדִּיל תוֹרָה וְיַאְדִּיר' (ישעיה מ"ב), שכולם שם משמעות חוזק וגדולה וזה מיוחס אל הקב"ה
בכל הפרשיות שבתורה יש בהם הזכרת מיתה או עון או קרבן וכיו"ב, לכן ישתנו כולם לצרופים אחרים, משא"כ פרשת תרומה, שלא נאמר בה דבר אחד מדברים הללו, אם כן לעתיד לא ישתנה ממנה אף אות אחד, רק תשאר כל הפרשה כצורתה וכתבניתה
"ויקחו לי תרומה" (כה, ב). הל' היא האות הגבוהה מכל האותיות וזה מורה על גבוה מעל גבוה, והי' קטנה מכל האותיות, וזה מורה על 'כי אתם המעט מכל העמים' (דברים ז, ז), ושניהם מזדווגים זה בזה.
בהגיע הרב אל המסיבה אמר לו נפוליון כי ישמח לשמוע גם ממנו איזה דרשה לכבודו. נענה הרב ועלה לבימה לדבר, וסיפר את כל הסיפור של יוסף במצרים ואיך שהורידוהו לכלא ופתר את חלום שר המשקים ושר האופים וכו'
האותיות של הדברות האחרונות גדולות היו בהרבה מדברות הראשונות, – וטעם הדבר כדי שיהא נראה וניכר לכל חיוב הזהירות בדברות אלו – בין אדם לחבירו, יותר ממה שנזהר בבין אדם למקום
אף בעת הנפילה והירידה על האדם לדעת ולהבין אשר שם האלוקים
אי אפשר כיום למצוא את כל המתנות העצומות שהיו לנו מאז אלא בתורה הקדושה, כי האדם העוסק בתורה זוכה לכל סוגי ההשפעות שהיו לישראל מאז ומעולם
מה אם האדם עוסק בתורה ולומד את דברי המשנה 'המחליף פרה בחמור' הרי הוא מקבל שכר טוב ואין למעלה הימנו, אם כן 'המחליף פרה בחמור' בפועל ממש, ועושה כן על פי דרך התורה וההלכה הצרופה, מתוך אמונה בבוראו שכך עלה ברצונו, וודאי ששכרו הרבה מאד
אל תאמר 'כאן בישיבה זו אין לי סיכוי להתעלות בתורה', 'אם אעבור לכולל פלוני בוודאי אצמח לגדול בישראל'
יתרו ממשיך להיות בכותרות, עורכים סעודה לכבודו, הוא נותן עצות למנהיג, וזה עוד לא הכל, את כל הפרשה הוא מקבל. כן כן, את הפרשה הכי חשובה בתורה
מחרוזת קומזיץ שבתית כפי שלא ראיתם: מאיר צורטקוב בהפקה חובקת עולם • צפו
כמה שריסים הם דבר יחסית קטן ופשוט, עדיין יש המון מה לחדש בו, וכבר היו לי נשים ששדרגתי להן את המראה כולו בזכות לימוד על השימוש הנכון במסקרה
החשמונאים והיוונים, הנרות והשמנים, הסופגניות והסביבונים, כולם-כולם התכנסו להפקה ראשונה מסוגה במגזר החרדי: 'מנורה' - סיפורם של ימי החנוכה בימים ההם ובזמן הזה
כך ישבו מוטי ויזל ומקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר, ל'סדר נאכט' חגיגי ומרגש, לשיר בצוותא את סידורו של הלילה הקדוש "קדש ורחץ" בלחנו של הרשי רוטנברג
הנה זה בא! זאנוויל ויינברגר, מקהלת מלכות בליווי תזמורת פילהרמונית בניצוחו של יואלי דיקמן - 'כבודו' מלבסקי!
Sorry. No data so far.