שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מפגש פסגה: ודלימיר פוטין נפגש עם קים ג'ונג און ברוסיה
הלך הזרזיר אצל העורב
פוטין העניק לקים רובה ו"כפפה שהייתה בחלל" | קיבל החזיר בתמורה אקדח | המשלחת של קים ניקתה את הכיסא שלו "ללא הפסקה"
פגישת פוטין עם קים ג'ונג און | צילום: תקשורת רוסית

הקרמלין התייחס היום (חמישי) למפגש הפסגה הנדיר של ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און, שנפגשו אתמול במזרח הרחוק של רוסיה. פגישתם של שני המנהיגים עוררה דאגה בארה"ב ובעלות בריתה.

הגעת המנהיג לפגישת הפסגה | צילום: תקשורת רוסית

הגעת המנהיג לפגישת הפסגה | צילום: תקשורת רוסית

המנהיג מגיע ברכבת לרוסיה ומתקבל בכבוד מלכים | צילום: תקשורת רוסית

בהודעת הקרמלין נמסר כי קים הזמין את פוטין לצפון קוריאה, והנשיא הרוסי "נענה בשמחה" להזמנה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הוסיף כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, יבקר בחודש הבא בפיונגיאנג. "צפון קוריאה היא שכנה שלנו, וכמו עם שכנות אחרות, רוסיה מתכוונת לבנות ולפתח קשרים טובים ושיתוף פעולה מועיל שמתבסס על כבוד הדדי", אמר פסקוב.

עוד מבחזית החדשות

רוסיה נתונה לסנקציות מצד מדינות המערב בגלל פלישתה לאוקראינה. כתוצאה מהבידוד הבינלאומי שואף פוטין לחזק את הבריתות שלו עם מנהיגים אחרים שמוחרמים על ידי המערב. מאז הפלישה לאוקראינה חיזקה רוסיה את יחסיה עם צפון קוריאה ועם איראן.

פוטין וקים נפגשו בקוסמודרום ווסטוצ'ני, מרכז חלל שממנו משוגרים רקטות ולוויינים, לא הרחק מהגבול הסיני. אחד הנושאים המרכזיים שבהם דנו השניים היה המלחמה באוקראינה, על רקע פרסומים שצפון קוריאה מתכוונת לספק פגזים ורקטות לצבא הרוסי, שמלאי התחמושת שלו הולך ואוזל.

וושינגטון הזהירה כי מפגש הפסגה עלול להוביל להסכם שבו תשלח צפון קוריאה תחמושת שתשמש את הצבא הרוסי באוקראינה. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר אתמול כי צפון קוריאה המבודדת תישא בהשלכות אם תחמש את הצבא הרוסי.

נושא נוסף שעלה בפסגה שהתקיימה אתמול הוא הסיוע של רוסיה לתוכנית הלוויינים של צפון קוריאה. המערב מודאג מכוונתו של פוטין לסייע לקים בטכנולוגיה לפיתוח לווייני ריגול, מהלך שיגביר את האיום הצפון קוריאני על ארה"ב ובעלות בריתה.

פסקוב נשאל על מתנות שהעניקו המנהיגים זה לזה, והוא השיב שפוטין העניק לקים כפפה של חליפת חלל "שהייתה בחלל כמה פעמים", ורובה תוצרת רוסיה. בתמורה הוא קיבל מקים אקדח שיוצר בצפון קוריאה, ומתנות נוספות. דובר הקרמלין אמר שפוטין, ששב בינתיים למוסקבה, עדכן היום את מועצת הביטחון הרוסית על הפגישה עם קים. לפי פסקוב ביקורו של שליט צפון קוריאה, שהגיע לרוסיה ברכבת משוריינת, יימשך מספר ימים נוספים. התקשורת הצפון קוריאנית דיווחה כי קים, שממעט לצאת מארצו ערך "פגישה היסטורית" עם פוטין.

פוטין אמר לטלוויזיה הממלכתית ברוסיה שהשליט הצפון קוריאני יבקר בימים הקרובים ביעדים נוספים במזרח הרחוק של רוסיה: הוא ימריא לעיר קומסומולסק על אמור, שם יסייר במפעל לייצור מטוסים, וימשיך לעיר ולדיווסטוק – שם יבקר במטה הצי הרוסי באוקיינוס השקט.

עוד מבחזית החדשות

סרטון שפורסם ברשת ממחיש את מעמדו של שליט צפון קוריאה, ואת הדאגה הגדולה לבריאותו. אחד המאבטחים במשלחת הצפון קוריאנית, שלפי הפרסומים כללה יותר מ-100 איש, תועד מנקה במשך כמה דקות את הכיסא של המנהיג. בסרטון שפרסם העיתון הרוסי Kommersant נראה המאבטח, שעטה כפפות לבנות, מרסס ביסודיות את הכיסא בחומר חיטוי.

לפי הדיווח הרוסי הוא ניקה גם את רגלי הכיסא, את הידיות ואפילו חלק מהרצפה. העיתון דיווח כי המשלחת הצפון קוריאנית לא הייתה מרוצה מהכיסא שקיבל השליט, והוא הוחלף. "לאחר מכן עובד צפון קוריאני ניקה את הכיסא של קים ג'ונג און במשך כמה דקות ללא הפסקה", דיווח כתב העיתון. "לפי הריח נראה שהוא השתמש בחומר חיטוי". על עבודתם של חברי המשלחת למען המנהיג אמר הכתב: "בסופו של דבר, בניגוד למנהיג שלהם, מדובר עבורם בעניין של חיים או מוות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים