שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חמאס מאיים בהסלמה: "עליית בן גביר להר הבית תוביל לפיצוץ המצב"
חמאס הודיעה למצרים כי "לא תעמוד בחיבוק ידיים" אם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה להר הבית | היום תתקיים במשטרת ישראל ישיבת היערכות
ח"כ איתמר בן גביר | צילום: באדיבות המצלם

ארגון חמאס הודיע הבוקר (שני) למצרים כי "לא תעמוד בחיבוק ידיים" אם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה השבוע להר הבית כפי התכנון. רשת אל-מיאדין דווחה כי בחמאס אמרו כי "הצעד של בן גביר יפוצץ את המצב".

דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע הצהיר כי "הודעתו של העבריין בן גביר על כוונתו להסתער על מסגד אל אקצה משקפת את היוהרה של ממשלת המתנחלים הפשיסטית ואת כוונותיה המתוכננות להסלים את הפלישות לאל-אקצה במטרה לחלק אותו".

עוד מבחזית החדשות

היום תקיים המשטרה ישיבת היערכות לגבי הכוחות שיאבטחו את עליית השר בן גביר להר הבית. זו תהיה הפעם הראשונה שבה יעלה להר מאז הושבע לשר המופקד על המשטרה. לקראת עליית בן גביר להר הבית, זימנה המשטרה לחקירה את השיח עכרמה סברי, המטיף של מסגד אל אקצה. סברי ידוע כמסית לטרור. במשטרה מבקשים להזהיר את סברי שלא להסית לקראת ביקורו של בן גביר.

כמו כן, חודש איסור הכניסה של מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, עדנאן עיית, לגדה המערבית. עיית שוהה במעצר בית מאז אוגוסט האחרון. איסור הכניסה שלו לגדה נועד לבודד אותו מהשטח, מחשש שחופש התנועה שלו בין ירושלים לרמאללה ופגישות שיקיים יתרמו להבערת השטח.

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" גינתה את כוונתו של בן גביר לעלות להר הבית., ואמרה "זו לא הפגנת ריבונות אלא התרסה הרפתקנית, ביטחונית ומדינית. בעבר הרחוק והקרוב, פרובוקציות מסוג זה הסתיימו בשפיכות דמים" לדעת התנועה "הפרובוקציה עלולה להצית את השטח בממדים שאף יחרגו מאירועי מאי 2021. לאור הסיכונים הביטחוניים והמדיניים, על ראש הממשלה למנוע מהשר בן גביר מלממש את כוונתו או לקחת אחריות לתוצאות".

לאחר הפרסום על כוונתו לעלות להר צייץ בן גביר "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העלייה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכוון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים, אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים