שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי מאשר: "המלחמה מגיעה בהדרגה לרוסיה", מוסקבה מאיימת בנשק גרעיני
תיעוד
באוקראינה מדווחים על הצלחות במתקפת הנגד | בכיר רוסי מאיים: "אם מתקפת הנגד תצליח – נהיה חייבים להשתמש בנשק גרעיני"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר אמש (ראשון), במרומז, כי קייב עומדת מאחורי מתקפת המל"טים אתמול במוסקבה. דבריו של זלנסקי מגיעים לאחר שבכיר במוסקבה איים, שוב, כי רוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני נגד אוקראינה.

תיעוד רגע הפיצוץ במרכז מוסקבה | צילום: התקשורת הרוסית

בצעד יוצא דופן אישר אתמול נשיא אוקראינה כי קייב עומדת מאחורי מתקפת המל"טים על מוסקבה. לדבריו, "המלחמה מגיעה בהדרגה גם לרוסיה", מבלי לאשר במפורש את התקיפה, אך באופן שלא מותיר ספקות רבים.

שלושה מל"טים שוגרו אתמול בשעות הבוקר לעבר מוסקבה. אחד יורט ושניים נוספים פגעו בבניין ברובע העסקים במרכז העיר. לא היו נפגעים בתקיפה. מספר שעות לאחר המתקפה האוקראינית, דיווח משרד ההגנה הרוסי במוסקבה, על "סיכול מתקפת טרור" אוקראינית של 25 מל"טים בחצי האי קרים.

עוד מבחזית החדשות

צבא אוקראינה הצליח בימים האחרונים להשיג הישגים משמעותיים בלחימה במחוז לוגנסק בצפון-מזרח המדינה, לאחר כמה ימים שבהם הורגש מאמץ רוסי להדוף את המתקפה.

סגנית שר ההגנה האוקראינית, האנה מליאר, דיווחה כי הרוסים "ניסו להרחיק אותנו" מהעמדות במחוז לוגנסק שהיו כבושות על ידי הצבא הרוסי לאחר הפלישה אך שוחררו לאחר מכן".

במשרד ההגנה הרוסי טוענים שהצליחו לבלום את התקדמות הצבא האוקראיני בצפון-מזרח אוקראינה. אך למרות זאת, אמר קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, בשבת כי "בקרוב הם ייכנסו לחצי האי קרים".

צבא אוקראינה רושם בימים האחרונים התקדמות חשובה בפאתי העיר באחמוט במחוז דונייצק, שלפני כמעט שלושה חודשים נכבשה על ידי קבוצת וגנר וצבא רוסיה. לאורך השבועות האחרונים מצליח צבא אוקראינה להתקדם מצפון ומדרום לעיר, לקראת אפשרות של כיתור העיר. זלנסקי אמר אמש כי היה זה "יום טוב, יום עוצמתי" בחזית – והתייחס בעיקר להתקדמות בבאחמוט.

עוד מבחזית החדשות

דמיטרי מדוודב, לשעבר נשיא רוסיה וסגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית, שב אתמול על האיום הרוסי בהפעלת נשק גרעיני במלחמה נגד אוקראינה. לדבריו, "אם מתקפת הנגד של אוקראינה תצליח – רוסיה תיאלץ להשתמש בנשק גרעיני".

"דמיינו את זה, אם המתקפה האוקראינית, הנתמכת על ידי נאט"ו, מצליחה והם יאיימו לקחת חלקים מהאדמה שלנו, אז לא תישאר לנו ברירה, בהתאם לחוק בצו מטעם נשיא רוסיה", אמר מדוודב. "פשוט לא תהיה לנו אופציה אחרת, ולכן האויבים שלנו חייבים להתפלל להצלחת לוחמינו, הם מבטיחים שלא מתעוררת מלחמה גרעינית גלובלית".

זו לא הפעם הראשונה שרוסיה בכלל, ומדוודב בפרט, מאיימים להשתמש בנשק גרעיני. למרות זאת, מרבית ההערכות הן שרוסיה לא תגיע להחלטה כזאת. ההערכה המרכזית היא כי פוטין עצמו יעדיף להימנע בכל מחיר מהפעלת נשק גרעיני, ולו בשל הסיבה שמהלך כזה יהיה מבחינתו כמו הודאה בהפסד והכרה בעובדה שלא נותרו לו כלים נוספים. יחד עם זאת, גורמים שונים במוסקבה הבהירו שפלישה צבאית של אוקראינה לחצי האי קרים עלולה להיות מהלך שובר שוויון מבחינת מוסקבה.

במתקפת הכטב"מים אתמול לפנות בוקר במרכז מוסקבה, נפצע אדם אחד ונפגעו מבנים במרכזה העיר. משרד ההגנה של רוסיה הודה כי אף שיירט כטב"ם אחד, שניים אחרים התרסקו בעיר.

בסרטון וידאו שפורסם בתקשורת הרוסית נראה אחד הכטב"מים פוגע בבניין ברובע העסקים של מוסקבה, והופך לכדור של אש. ראש העיר, סרגיי סוביאנין, מסר כי נזק משמעותי נגרם לחזית של שני בנייני משרדים, אך הדגיש כי אין הרוגים במתקפה. לפי דיווחים האדם שנפצע באירוע הוא מאבטח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים