ידוע ממוצאי חג ראשון של פסח ועד ל"ג בעומר נוהגים מנהגי אבלות ובתוכם האיסור להסתפר ולהתגלח.
השולחן ערוך מביא כי "יש נוהגים להסתפר בראש חודש אייר, וטעות הוא בידם".
גם מדברי הרמ"א נראה שמסכים לדעת השולחן ערוך שאין לראש חודש אייר מעמד מיוחד, אך הוא מעיר כי יש הנוהגים שלא לקיים את מנהגי האבלות בחודש ניסן עצמו ומתחילים רק מיומו השני של ראש חודש אייר. וכך פוסק החיי אדם.
אולם בשנה זו שנת תשפ"ג יש היתר מיוחד מאחד מגדולי הפוסקים, הגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר רב מרכז בני ברק להסתפר ביום שישי של ראש חודש אייר.
וכך נכתב בגליון 'מים חיים' מהלכותיו של הגרי"א דינר: גם לאלו שנוהגים מנהגי אבילות לפני ראש חודש אייר, מכל מקום השנה (תשפ"ג) שחל ראש חודש בשבת, כיוון שיש שמחת שבת וראש חודש, יש להתיר להסתפר בערב שבת מפני כבוד השבת, (משנ"ב ס' תצ"ג ס"ק ה'), אולם אלו שכל השנה נוהגים כר"י החסיד לא להסתפר בראש חודש, גם בזה אסור להם (הגרי"ש אלישיב זצ"ל ובעל שבת הלוי זצ"ל, מה שלא הזכירו המשנ"ב כאן משום שסמך על מה שמביאו כבר בהלכות שבת ס' ר"ס ס"ק ז'), אבל יכולים להסתפר ביום חמישי ערב ראש חודש אייר.
והיינו: שכיון שחל ראש חודש אייר בשבת יש היתר מיוחד להסתפר לכבוד שבת זו שיש בה שמחת שבת וראש חודש יחד, ומי שמקפיד כצוואת ר"י החסיד שלא להסתפר בראש חודש, יכול להסתפר לכבוד שבת ביום חמישי ערב ראש חודש אייר.