שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית לא תגן בבג"ץ על מינוי דרעי לשר – אך לא תתנגד לחוק דרעי
היועמ"שית גלי בהרב מיארה תמסור היום את עמדתה לבג"ץ , בעקבות העתירות שהוגשו נגד מינוי אריה דרעי לשור בממשלה | עם זאת, היא לא תתנגד ל"חוק דרעי"
ישיבת ממשלה ראשונה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר אריה דרעי והשר יריב לוין | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תמסור היום (שלישי) לבג"ץ את התנגדותה למינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלה. לדעת בהרב-מיארה, מינויו של דרעי אינו סביר, על רקע הרשעתו בפלילים והעברות שבהן הורשע בעבר. למרות זאת, היא לא תתנגד לתיקון חוק יסוד הממשלה שמאפשר לדרעי לכהן בתפקיד שר בשל כך שהורשע ללא עונש מאסר בפועל.

עמדת היועצת שגובשה בעקבות העתירות שהוגשו לבג"ץ נגד מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים ושר הבריאות וכן נגד תיקון חוק יסוד הממשלה, צפויה בהרב מיארה לטעון כי בהתאם להלכת דרעי פנחסי שנקראת על שמו של אריה דרעי, המינוי של דרעי לתפקיד שר אינה סבירה בעקבות הרשעתו. 

עוד מבחזית החדשות

עו"ד מיכאל ראבילו שאמור לייצג את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעתירות במקום היועמ"שית, ובליכוד ממתינים לאישור פורמלי מאת בהרב-מיארה כדי שזהיא תשחרר את עצמה מייצוג עמדת ראש הממשלה.

ביום חמישי צפויים 11 שופטי בית המשפט העליון לדון בעתירה נגד המינוי. חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" הגישו בשבוע שעבר עתירה לבג"ץ בבקשה לביטול "חוק דרעי".

בעתירה כותבים חברי הקבוצה כי "החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור, זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".

ביהדות התורה החליטו שלא להשיב לעתירה נגד המינוי של אריה דרעי לשר. על פי גורמים במפלגה, אין בכוונתה לממן את ההליך. כך שלמעשה יהדות התורה תהיה המפלגה החרדית היחידה מבין מפלגות הקואליציה שלא תשיב לעתירה. בג"ץ קבע בשבוע שעבר כי על מפלגות הקואליציה להשיב לעתירה עד היום ב-13:00 בצהריים מכיוון שהן היו מעורבות בקידום התיקון לחוק יסוד הממשלה שאפשר את המינוי של דרעי לשר.

כזכור, במסגרת גזר הדין נחתם הסדר טיעון בין דרעי למי שכיהן בתפקיד היועמ"ש אז, אביחי מנדלבליט, ולפיו דרעי יודה בעבירות המס, וייגזר עליו מאסר על תנאי ותשלום קנס. בנוסף, דרעי התחייב להתפטר מהכנסת עוד לפני הגשת ההסדר לבית המשפט, ולכן מנדלבליט הסכים שלא לבקש לקבוע כי יש קלון במעשיו. זאת, מבלי להתייחס למצב שבו תעלה השאלה בעתיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים